به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز یکشنبه در نشست با عباس سروش با معاون آب و آبفای وزارت نیرو با اشاره به وقوع خشکسالی های یک دهه اخیر و مشکل تامین آب در چهارمحال و بختیاری افزود: اگر چه کمبود آب، حوزه های مختلف استان را تحت تاثیر خود قرار داده است اما چالش تامین آب روستایی از بزرگترین معضلات استان است.
وی با بیان اینکه 60 روستای چهارمحال و بختیاری با تانکر آبرسانی می شود، تصریح کرد: این در حالی است که این استان سرچشمه 2 رودخانه زاینده رود و کارون است و آب مصرفی استانهای همجوار خود را تامین می کند.
عباسی تصریح کرد: انتظار می رود وزارت نیرو با همکاری سرمایه گذار بخش خصوصی آبرسانی به روستاهای دارای مشکل آب را برعهده بگیرد تا این معضل بزرگ برطرف شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری از معاون آب و آبفای وزارت نیرو برای آشنایی بیشتر با مسائل حوضه آب این استان دعوت کرد به مناطق شهری و روستایی این استان سفر کند.
به گزارش ایرنا، از 600 روستای تحت پوشش آبفار 250 روستا با چالش کم آبی مواجه است که تعدادی به مرز بحران رسیده است.
استان چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه کارون و زابنده رود و نیز بخشی از رودخانه دز است اما بیش از 90 درصد آب مصرفی در این استان از محل آب های زیرزمینی تامین می شود.
تغییرات اقلیمی، تغییر بارش ها از برف به باران و در پی آن خشکسالی های 10 ساله سبب شده تا منابع آبچهارمحال و بختیاری با کاهش شدید مواجه شود و این موضوع تامین آب بسیاری از شهرها و روستاهای استان را با چالش روبرو کرده است.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.