به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از وب دا ، سید راشد جزایری افزود: این طرح بصورت نمادین با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان، سرپرست مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد و جمعی از مسئولین اداره آموزش و پرورش و مراکز بهداشتی و درمانی در مدرسه دخترانه صفرپور شهرکرد افتتاح شد.

وی در جمع دانش آموزان این مدرسه از انسان سالم بعنوان محور توسعه یاد کرد و افزود: یکی از اقدامات اساسی برای تامین سلامت افراد توجه به بحث سلامت و بهداشت دهان و دندان ها است.

وی توجه به سلامت دهان و دندان دانش آموزان را به نوعی سرمایه گذاری برای نسل های آینده دانست و افزود: هر کودک ۵ تا ۶ ساله در ایران دارای ۵ تا ۶ دندان پوسیده و خراب شده است.

جزایری تصریح کرد: بنابراین برای کنترل بیماری های دهان و دندان انجام یکسری اقدامات از جمله آموزش و اطلاع رسانی و انجام برنامه هایی همچون وارنیش فلوراید می تواند تا حدودی از پوسیدگی دندان های کودکان پیشگیری نماید.

به گفته وی، طرح وارنیش فلوراید دهان و دندان دانش آموزان با همکاری آموزش و پرورش و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سطح کشوری برای پوشش دانش آموزان مقطع ابتدایی به اجرا گذاشته شده است.

به گفته وی، این چهارمین دوره اجرای طرح وارنیش فلوراید برای دانش آموزان ابتدایی است که در این طرح ۹۷هزار دانش آموز تحت پوشش خدمات طرح قرار خواهند گرفت.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: ۱۹ هزار دانش آموز پیش دبستانی نیز از خدمات این طرح بهره مند خواهند شد.

جزایری تصریح کرد: پیش بینی می شود حدود ۳۵هزار کودک ۳ تا ۶ سال نیز با مراجعه به خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی سطح استان از خدمات طرح بهره مند شوند.

وی، اعتبار تخصیص یافته از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان برای تامین مواد و تجهیزات و اجرای طرح وارنیش فلوراید برای دانش آموزان را یک میلیارد و پانصد میلیون تومان اعلام کرد.

به گفته وی، حدود ۸۰۹ نفر از مدیران، مربیان، بهورزان و مراقبین سلامت در اجرای این طرح با دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پروش استان همکاری دارند.

وی در خصوص جزئیات این طرح اظهار داشت: این طرح از سال تحصیلی ۹۵-۹۴ در سطح استان اجرا و طی دو نوبت در فاصله زمانی ۶ ماهه برای دانش آموزان مقطع ابتدایی در حال اجراست.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این مراسم از اهمیت توجه دانش آموزان به بهداشت دهان و دندانهایشان گفت.

دکتر خدایار قاسم پور با بیان اینکه همواره کسانی همچون پزشکان و مراقبین سلامت در کنار ما هستند که ما را در حفظ سلامتیمان یاری می نمایند افزود: خود مراقبتی و مشارکت و همکاری در برنامه های سلامت محور در پیشگیری از بیماری و کمک به ارتقاء سلامت جامعه بسیار موثر است.

به گفته وی، حدود ۱۰۰ هزار دانش آموز در استان چهارمحال و بختیاری در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل هستند که علاوه بر آموزش های بهداشت دهان و دندان تحت پوشش خدمات وارنیش فلوراید قرار می گیرند.

افتتاح طرح کشوری وارنیش فلوراید دهان و دندان دانش آموزان ابتدایی سال تحصیلی ۹۸-۹۷

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1029990
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.