به گزارش ایرنا، علی کاظمی باباحیدری عصر شنبه در جلسه شورای اداری با حضور معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده تاکید کرد: نبود تفریح و سرگرمی برای افزون بر نیمی از سال دختران این استان خطر ابتلا به افسردگی بین آنان را زیاد کرده است.
وی افزود: شرایط فرهنگی و ورزشی برای بانوان و دختران این استان بسیار محدود و ناچیز است.
کاظمی باباحیدری تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری از لحاظ منابع معدنی، انسانی و طبیعی استانی غنی است اما متاسفانه خانوارهای آن در شرایط سخت مالی بسر می برند.
وی یادآور شد: بدنبال شرایط جهانی و بدعهدی های رئیس جمهوری آمریکا و برخی سهل انگاری های داخلی شرایط سختی در کشور بویژه بر حوزه اقتصاد حاکم شده که به همین منظور بایستی از مردم عذرخواهی کرد.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس افزود: دولت بایستی هرچه سریع تر سند جامع گردشگری چهارمحال و بختیاری را تصویب و ابلاغ کند و تعریف، تدوین و ابلاغ طرح های ملی با محوریت اشتغالزایی بویژه در حوزه زنان جزو اولویت های دولت تدبیر و امید قرار گیرد.
کاظمی باباحیدری اظهار داشت: در این صورت می توان اشتغال را افزایش، نرخ بیکاری را کاهش و اقتصاد جامعه را رونق داد.
نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در دورانی که بلحاظ شرایط فرهنگی اجازه تحصیل خانم ها در چهارمحال و بختیاری وجود نداشت، اما در همان روزگار بانوانی از این استان در مسائل سیاسی کشور و استان نام آور بودند.
محمد خالدی تاکید کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاکنون وضعیت تخصیلات بانوان چهارمحال و بختیاری با شیب بسیار تُندی در حال صعود بوده که در این راستا نهضت سوادآموزی نقش اصلی را بر عهده داشته است.
وی افزود: هم اینک به برابری جنسیتی در امور اجتماعی، فرهنگی و سیاسی توجه شده و براساس دستور رئیس جمهوری باید از توان بانوان در سطوح مختلف مدیریتی بهره گیری شود.
خالدی تصریح کرد: دولت برای توانمندسازی زیرساخت های توسعه ای با محوریت بانوان و زنان برنامه ریزی و سرمایه گذاری کند.
نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود افزون بر 700 روستا در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: از این تعداد افزون بر 360 روستا در شهرستان لردگان واقع شده که شرایط تحصیلی برای بسیاری از مقطع ابتدایی غیرممکن است.
در این نشست تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری و کارآفرینان بخش های مختلف استان گزارشی از روند توانمندی های حوزه بانوان این استان ارائه دادند.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.