معصومه ابتکار در حاشیه بازدید از مجموعه فرهنگی تاریخی "قلعه چالش تُر" شهرکرد اظهار کرد: تلاش ما بر این بوده تا در راستای احیای هویت اقوام مختلف کشور پوشش های محلی این اقوام را حمایت و آن را فراگیر کنیم.
وی افزود: در همین راستا نشست های تخصصی متعددی برگزار شده و سیاستگذاری های کلان اتخاذ و به این نتیجه رسیده ایم که یک وفاق ملی در خصوص استفاده فراگیر از لباس های محلی وجود دارد.

ابتکار تصریح کرد: طرح ملی حمایت از لباس های محلی اقوام ایرانی در مراحل ابتدایی قرار دارد.

وی بیان داشت: تشویق تولید کنندگان به دوخت لباس های محلی و ترغیب مردم به استفاده از این لباس ها به ویژه در محیط کار از برنامه های عملیاتی در اجرای این طرح است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به برنامه های دولت تدبیر و امید در خصوص حمایت از صنایع دستی اشاره و اضافه کرد: حمایت های دولت به طور مشخص در زمینه مهارت افزایی و ارائه آموزش های تخصصی است.


وی عنوان داشت: به همین منظور در این خصوص برنامه های مشترکی بین معاونت امور زنان و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حال اجراست.


ابتکار تولید 70 درصد صنایع دستی کشور را از سوی زنان اعلام و خاطرنشان کرد: آموزش ها برای ارتقای دانش و مهارت افزایی زنان در این حوزه به صورت مستمر ادامه دارد.


معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده از بخش های مختلف مجموعه فرهنگی تاریخی "قلعه چالش تُر" شهرکرد بازدید و از نزدیک با تولید کنندگان رشته های مختلف صنایع دستی مستقر در این محل گفت و گو کرد.

 

گفتنی است ، چهارمحال و بختیاری 52 رشته فعال در حوزه صنایع دستی دارد که یکی از مهمترین این رشته ها دوخت انواع لباس محلی است.

 

طرح ملی حمایت از لباس محلی به زودی اجرا می شود

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1012841
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.