به گزارش ایرنا، جواد کارگران دهکردی یکشنبه شب در آیین تجلیل از فعالان ادبی شهر فرخشهر افزود: برنامه های انجمن های فرهنگی هنری باید به صورت علمی مورد آسیب شناسی قرار گیرد، تا دلیل کم رونقی آنها مورد ارزیابی قرار گیرد.
به گفته وی، شاید یکی از علل استقبال کمتر از انجمن ها این باشد که سلیقه مردم در انجمن ها دنبال نمی شود و یا ممکن فضای مجازی یا تعدد مراکز فرهنگی و هنری و موازی کاری دستگاههای فرهنگی و هنری در این راستا اثرگذار باشد.
کارگران اظهار داشت: اکنون انجمن های فرهنگی و هنری باید مستقل باشند و خودگردانی و خودکفایی انجمن های فرهنگی و هنری باید از سوی هنرمندان دنبال شود.
به گفته وی، در شرایط کنونی اقتصادی، فرهنگ و هنر و جمع های هنری باید حمایت شود تا به فضای فرهنگی و هنری کمک کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: فرخشهر سابقه 400 ساله در شعر ایران دارد و حیف است این شهر انجمن ادبی فعال نداشته باشد.
وی تصریح کرد: انجمن «آصف» فرخشهر یکی از انجمن های قدیمی و ریشه دار در چهارمحال و بختیاری است که برای مدتی این انجمن غیر فعال بود.
کارگران با بیان اینکه فعال شدن انجمن شعر آصف فرخشهر از اولویت های بخش فرهنگ و هنر استان بوده است، افزود: به دلیل اینکه شهرستان شهرکرد دیگر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد، اداره کل استان پیگیر مسائل انجمن ها شده است.
به گفته وی، ساختار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری پس از مدت ها تغییر کرد و به دو معاونت فرهنگی و هنری و رسانه ای تبدیل شد.
به گزارش ایرنا، در این آیین که تعدادی از اعضا شورای شهر و هنرمندان فرخشهر نیز حضور داشتند، فعالیت انجمن ادبی آصف فرخشهر از سر گرفته شد.
فرخشهر در 10 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری است.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.