یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

کانال تلگرامی؛

دولت زبان بریده و دلار افسار بریده

به گزارش جماران؛  کامبیز نوروزی در کانال تلگرامی خود نوشت:

«آشکارا پیداست که رشد پرشتاب قیمت ارز ، فضای روانی سنگین و ملتهبی کشور بوجود آورده است. شرایط به شکلی است که این التهاب و نگرانی با شتابی بیش از آهنگ رشد قیمت ارز می تواند رشد کند . 

قاعده حکم می کند که دولت و مقامهای ارشد بانک مرکزی ، مستقیم و شجاع وارد میدان شوند و با مردم روشن و بی پرده و قانع کننده حرف بزنند . نه از آن حرفهای متداول و مرسوم بی ارزش و کلیشه که بوی تند بی محتوایی آن آزار جان است. بلکه سخنانی مبتنی بر واقعیت و احترام به شعور مردم . پشت و روی پرده را عیان کنند. 

دولت و بانک مرکزی اما ساکت و منفعل نشسته اند و آشفته بازار شبه خبرها و تحلیل های کم مایه یا حدس و گمانهای متنوع و متعدد وضع را آشفته تر از این می کند . بدتر از این کسانی که به هرحال در زمره مدیران کشورند چیزهایی می گویند که اگر نگویند و آنها هم ساکت بمانند ضررش کمتر است و حرفشان جز مبهم تر کردن و ملتهب تر کردن مردم نتیجه ای ندارد.

به عنوان نمونه مشاور رئیس جمهور ، آقای حسام الدین آشنا توئیت های  پر رمز  و رازی در مورد علل افزایش نرخ ارز منتشر می کند که بیشتر شبیه معماهایی آشفته اند. یا آقای هادی قوامی ، نماینده مجلس ، در مصاحبه ای با خانه ملت ، بی هر پایه و اساس و استدلالی حرف از احتمال دلار 12 هزار تومنی می زند. آقای ترکان از خوبی های افزایش نرخ ارز می گوید. یعنی همه دست به دست هم داده اند تا همه چیز را خرابتر کنند . 

دولت زبان خودش را بریده است. مدیران ارشد دولتی جسارت حرف زدن ندارند. صدا و سیما مثل همیشه از تمام قافله عقب است. نمی توانند با مردم سخن بگویند . 

انفعال دولت و صدا وسیما در گفتگو با مردم در مورد مسأله قیمت ارز ، همان اغتشاشی را که افزایش قیمت ارز در اقتصاد و بازار ایجاد کرده است ، در فضای اطلاع رسانی مربوط به این افزایش ایجاد کرده است .

معدودی هم که چیزی گفته اند آنقدر غیرمسئولانه و متکبرانه و مبهم حرف زده اند که کار را خرابتر کرده است و بهتر بود آنها هم چیزی نمی گفتند. 

برای مهار قیمت ارز قدرت کافی شاید نیست، اما می توان با قدرت از آنچه گذشته و می گذرد با مردم سخن گفت و حقایق را با آنها در میان گذاشت . 

هنوز نمی خواهند بدانند که قدرت رسانه می تواند چه کند اگر مردم را بیگانه ندانند و با صداقت و حرفه ای از رسانه و سخن گفتن با مردم استفاده شود نه آنکه به بستن و فیلتر و این چیزها بیاندیشند.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.