یک فیلسوف اخلاق دلیل سکوت رهبر مخالفان در برابر نسل کشی مسلمانان در کشور را حفظ قدرت دانست.

به گزارش جماران مصطفی ملکیان در کانال تلگرامی خود نوشت: خانمی که در برمه رهبر مخالفان برمه بود [آنگ سان سو چی]  ، تا پیش از به دست گرفتن قدرت، در مصاحبه ها و سخنرانی ها و یادداشت ها و کتابی که از او منتشر شد چهره ای عدالت خواه داشت. 

اما او پس از پیروزی و نشستن بر مسند قدرت، جلوی چشمانش مسلمانان را زنده زنده کشتند ، زنده زنده کباب کردند اما سکوت کرد!!!

می دانید چرا سکوت کرد؟ 

زیرا آن زمان چیزی به نام قدرت نداشت که بخواهد حفظش کند به همین دلیل هر چه هستی به او القا می کرد همان را می گفت اما الآن چیزی درونش وجود دارد و آن حفظ قدرت است و آن وقت می گوید اگر من بیایم در برابر این ظلم بیّن آشکار  موضع گیری کنم [واقع بینانه نیست] - البته نه بخاطر اینکه ظلم به مسلمانان شده است در عالم مسلمانان هم ظلم می کنند یهودیان هم ظلم می کنند و ... ظلمهایی که یهودیان بر علیه مسلمانان می کنند همین سخن برایش صادق است و ظلم هایی که مسلمانان بر علیه یهودیان می کنند نیز همین سخن برایش صادق است - 

این خانم اول نمی خواست یک چیزی [قدرت] را حفظ کند ولی الآن می خواهد یک چیزی را حفظ کند و  الآن به نظرش آن سخنان یک رؤیاهایی است که باید واقع بینانه بیان شوند. 

و رؤیا وقتی بخواهد واقع بینانه بیان شود رؤیا بودنش از دست می رود .

▪️سخنرانی هنر، آزادی و اخلاق

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.