نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در یاداشتی تلگرامی گفت: کاش روحانی می گفت: من شخصاً بیشتر از این نتوانستم: در شرائطى که به دلیل رکود سالى بیش از صد و پنجاه هزار نفر از جوانان فارغ التحصیل به خارج از کشور کوچ مى کنند که نتیجه آن رقیق شدن بنیه علمى کشور است، صحبت از قحط الرجال براى اداره امور کشور ، دربرگیرنده تناقض است.

به گزارش جماران، مصطفی میرسلیم در کانال تلگرامی خود نوشت: انصافاً  رئیس جمهورى پس از انتخابات، شعارهاى جذابى انتخاب کرد و در مراسم مختلف رسمى و غیر رسمى آنها را ابراز نمود.  در مقام عمل آنچه رخ داده است این که: 

١- رئیس جمهورى خدا را شاهد گرفته است که بهتر از این افراد به عنوان وزیر سراغ نداشته است. البته خدا را شاهد گرفتن کار سبک و ساده اى نیست. لازم نبود ایشان خود را به مشقت اندازد و خدا را شاهد بگیرد تا توهین به مردم شود و فکر کنند این منتهاى کارى بود که مى شد انجام داد. کاش فقط مى گفت : من شخصاً بیشتر از این نتوانستم: در شرائطى که به دلیل رکود سالى بیش از صد و پنجاه هزار نفر از جوانان فارغ التحصیل به خارج از کشور کوچ مى کنند که نتیجه آن رقیق شدن بنیه علمى کشور است، صحبت از قحط الرجال براى اداره امور کشور ، دربرگیرنده تناقض است. 

٢- مجلس شوراى اسلامى نیز در ابراز موافقت و مخالفت تلاشى نمود که با آنچه توقع انتخاب کنندگانشان است فاصله دارد ولى حکایت از تفاهم و تعامل مجلس با دولت مى کند؛ امید است این تعامل و تفاهم به قیمت خدشه وارد آمدن به استقلال این دو قوه از یکدیگر تمام نشود، خطرى که سالهاست نظام جمهورى اسلامى را با آثار زیانبار مختلفش تهدید مى کند. 

٣- واقعیت مردمسالارى ما در همین فرآیند انتخابات ریاست جمهورى و شوراهاى اسلامى و سپس معرفى دولت و اخذ رأى اعتماد براى وزراى پیشنهادى عیان است؛ با این واقعیت نباید مقابله کرد بلکه با شناخت ویژگیهاى مثبت و منفى آن ، باید کوشید  بیشترین خیر و کمترین ضرر نصیب مردم شود: راهنمایى دلسوزانه مجریان انجام گیرد تا از مشکلات کشور در زمینه  رکود و گرانى کاسته شود؛ همکارى صادقانه صورت گیرد تا دامنه فساد نهادینه هرچه محدودتر و ان شاءالله بزودى حذف شود؛ با مشارکت فعال همگانى زمینه هاى استقرار عدالت اجتماعى و خشکاندن ظلم و تبعیض فراهم گردد؛ با انتقاد سازنده و مشفقانه احزاب و شخصیتهاى سیاسى از بروز انحرافات جدید ممانعت شود. بیش از این توقع داشتن نوعى آرزوى  معجزه است که با واقعیت هاى حاکم بر کشور سازگار نیست. 

٤- قواى سه گانه را باید با حسن نیت و تا آنجا که خودشان پس نزده اند ، یارى رساند. این همیارى کار کوچکى نیست و تحقق آن صبر و حلم و همت بلند مى طلبد و در هر حال به مفهوم تأیید خط و ربط سیاسى آنها نیست، بلکه نشانه اى از امید به آینده این نظام و ایثار براى نیل به نتائجى بهینه با توجه به واقعیتهاى داخلى و خارجى موجود است. 

این گونه ان شاءالله از فضل الهى هم برخوردار شویم. 


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.