نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مطلبی تحت عنوان «توضیحی درباره برخى اخبار غیر رسمى این روزها» گفت: صحبت هایم در جمع خصوصی بوده که برای نقد درون گفتمانی بیان گردید و در انعکاس عمومی آن موافقت من جلب نشد.

سید مصطفی میرسلیم

به گزارش جماران سید مصطفی میرسلیم در کانال تلگرامی خود نوشت

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه بعد از این مطلب، نوشته  دیگری را تحت عنوان «پرداختن به خود» در رابطه با این موضوع منتشر کرد.

میرسلیم نوشته است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

 بسیارى از دوستان دلسوز این روزها با تعجب به مطالبى که از من نقل مى شود نگاه مى کنند و عده اى صمیمانه مرا نصیحت مى کنند و برخى گله مندند و دسته اى هم با عصبانیت یا با تحقیر ناسزا مى گویند. 

 اولا باید تأکید کنم که دستاوردهاى عزیزانى که براى اعتلا و عظمت این نظام و این آب و خاک زحمت کشیده اند و بویژه آنهایى که جانفشانى کرده اند، بسیار بزرگتر از آن است که همچو منى بخواهد آن را ترسیم یا وصف کند؛ به طورى که آن دستاوردها از منظر رتبه دار بودن، هر نوع مقایسه اى را چه به لحاظ مادى و چه به لحاظ معنوى بین امروز ما و قبل از پیروزى انقلاب، باطل مى کند و البته شرح مفصل آن مثنوى هفتاد من کاغذ شود. 

 اما همه آن دستاوردهاى باشکوه نباید ما را ، در هر طیف سیاسى که باشیم ، از ضعفها و نقصها و اشکالاتمان غافل و به خودمان مغرور کند. دقیقا براى دوام افتخاراتى که چشم دشمنان را کور و گوش بدخواهان عنود را کر و ذهنشان را مختل ساخته است ، باید به پالایش درونى با جدیت اهتمام ورزیم و از مبادرت به سختگیرى در حسابرسى فعالیتهایمان رنجیده خاطر نشویم. اگر ما دست از مداهنه برداریم و به کشف ریشه کاستى هاى خود موفق شویم و به جاى رودربایستى با یکدیگر ، آنها را چاره کنیم، اگر ما دردهاى اجتماعى خود را عمیقا شناسایى کنیم و به جاى تسکین به درمان آن بپردازیم، یقین داشته باشیم که هیچ قدرت دنیوى نمى تواند بر ما چیره شود و هیچ ترفندى نمى تواند کارگر شود و هیچ تحریمى نمى تواند مؤثر واقع شود. 

 در یک کلام اگر بخواهیم حق را بگوییم دشمن اصلى در درون خود ما است ، از او باید نگران باشیم. خداى متعال مى فرماید:  

[مائده:105] یَا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا عَلَیْکُمْ أَنفُسَکُمْ لَا یَضُرُّکُم مَّن ضَلَّ إذَا اهْتَدَیْتُمْ إلَى اللَّه مَرْجعُکُمْ جَمیعًا فَیُنَبّئُکُم بمَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ: اى کسانى که ایمان آورده‌اید، بر شماست [مراقبت از] خودتان [در برابر فرهنگ منحط و خرافاتى جامعه]، اگر [براستى] هدایت شده باشید [در پناه حق قرار گرفته باشید]، آن که گمراه شده به شما زیانى نتواند رساند؛ بازگشت همه شما به سوى خداست، پس [در قیامت] شما را به آنچه میکردید آگاه خواهد ساخت. 

 در این جا لازم مى دانم از همه سروران و عزیزانى که با انتقاد سازنده خود بر من منت نهادند و به روش یا لحن بیان من ایراد گرفتند ، صمیمانه تشکر کنم. ان شاءالله با دقت به عمق محتواى آنچه مطرح کرده ام و سرپوش نگذاشتن بر حقّ، از گزندهاى اهریمنى محفوظ بمانیم.

 

ما از این اظهارات آقای میرسلیم متأسفیم

این در حالی است که پرویز سروری روز گذشته در  گفت گو با خبر آنلاین در خصوص مواضع اخیر مصطفی میرسلیم گفته بود: ما از این اظهارات آقای میرسلیم متأسفیم. از ابتدا قرار بود مجموعه ای که آقای میرسلیم را کاندیدا کرد، بر اساس فرایندی تعریف شده وقتی جمنا به جمع بندی رسید، از آن جمع بندی تبعیت کند. اما متأسفانه از این جمع بندی تبعیت نشد. حتی وقتی که حزب موتلفه رسما اعلام کرد از گزینه جمنا حمایت می کند اما آقای میرسلیم برخلاف اظهارات قبلی خود عمل کرد. او گفته بود «در چارچوب حزب و بر مبنای تصمیم حزب عمل می کند» اما سنت شکنی کرد و به تصمیم حزب گردن ننهاد و در انتخابات ریاست جمهوری به عنوان نامزد شرکت کرد.

بعد از آن هم شاهد بیانات از آقای میرسلیم هستیم که واقعا باعث تأسف است. نمی دانم آقای میرسلیم از اینکه با گفتارش دائما در جریان نیروهای انقلاب شقاق و تردید ایجاد کند و بسترهایی که می تواند به انسجام و اتحاد نیروهای انقلاب منتهی شود آنها را تضعیف کند، چه سودی می برد. این واقعا باعث تأُسف و تعجب است. تعجب بیشتر آنکه بالاخره او در حزبی دارد فعالیت می کند که افراد موثر و تعیین کننده این حزب در شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی حضور دارند بنابراین توقع این نیست که آقای میرسلیم با این اظهاراتش حضور اعضای بلندپایه حزب در شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را تضعیف کند. در مجموع معتقدم "البینة علی المدعی" آقای میرسلیم باید بیاید ادله و بینه ارائه کند. این اظهارات به نظر من اظهارات فاقد پشتوانه مستند است و نمی دانم حالا به چه دلیلی آقای میرسلیم هر از چندگاهی به موضوعاتی اشاره می کند که این موضوعات می تواند از انسجام نیروهای انقلاب بکاهد و آورده اش جز فرقه و تشتت چیز دیگری نیست.

وی در پاسخ به این سوال که چرا جمنا در برابر صحبت های میرسلیم بیانیه نمی دهد گفت:  قرار نیست هر کسی یک مصاحبه ای کرد جمنا بیانیه بدهد. آن هم یک مصاحبه بی محتوایی که فاقد پشتوانه منطقی و مستند است. ضرورتی وجود ندارد که جمنا جوابیه دهد چون ممکن است فردا ادعاهای دیگری صورت گیرد. آیا جمنا باید هر روز یک قلم به دست بگیرد و بیانیه دهد. فکر نمی کنم ضرورتی برای این کار وجود داشته باشد، البته ممکن است در شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بحث شود و به این جمع بندی برسند، اما شخص خودم معتقدم برای هر موردی که هر فردی مطرح می کند ضرورتی به دادن بیانیه نیست.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.