حالا جناب قاسمیان برای بار سوم در یک دهه اخیر به میدان آمده و میدان‌دار تببین انقلابی‌گری و امنیت‌ملی شدند! دوباره سخنرانی‌ آتشین دوباره تحریک احساسات و.. آیا این سخنرانی‌ها در بزنگاه‌های تاریخی اتفاقی است؟!

یک مستندساز در یادداشتی به اظهارات اخیر حجت‌الاسلام قاسمیان درباره حمله به پایگاه عین الاسد انتقاد کرد.

به گزارش جماران در یادداشت جواد موگویی با عنوان 《این‌بار نوبت کدام سفارت و قرار است کدام خسارت در شرایط جنگی منطقه وارد شود؟》آمده است:

«هواپیمای اوکراینی، تقاص عملیات فیک عین‌الاسد بود. مگر خدا از این چیز‌ها می‌گذره؟ وقتی که نمی‌آیی آن کاری که باید بکنی، بکنی، خدا هم تو کاسه‌ات می‌گذاره.»

اینکه چقدر این سخن، مبنای دینی دارد که خدا تقاص عمل یک جماعت (به‌فرض درستی) را از ۱۷۶تن بی‌گناه دیگر بگیرد، پاسخش بماند برای دین‌پژوهان.

لکن سوابق جناب قاسمیان مدیر حوزه علمیه مشکات نشان می‌دهد که ایشان صلاحیت اظهارنظر درباره راهبردهای امنیت‌ملی ندارد:

الف) ۸ آذر۱۳۹۰ حمله دانشجویان به سفارت انگلیس. امری که رهبری آنرا نادرست خواند:

«در قضیه اشغال آن سفارت خبیث، احساسات جوانان درست بود ولی رفتنشان درست نبود. من اجتماعات دانشجویی را تایید اما با تندروی در این اجتماعات مخالفم.»

قاسمیان سخنران آتشین پیش از حمله دانشجویان بود. در گزارش‌های خبرگزاری‌ها آمده: «پس از پایان سخنرانی ایشان تقریبا فشار حاضرین برای ورود به سفارت آغاز و موج اول دانشجویان وارد ساختمان‌های سفارت شدند و پرچم این کشور پایین کشیده شد.»

ب) شنبه: ۱۲دی۱۳۹۴

  ساعت: ۱۸ هییت مسجد قدس

  سخنران: قاسمیان

آن شب، جناب قاسمیان در یک سخنرانی آتشین، بحث دوگانه انقلابی‌گری-دیپلماسی را مطرح می‌کند. سپس جوانان هییت خشمگین از اعدام شیخ نمر، راهی سفارت عربستان شده و آنجا را به آتش می‌کشند. چند روز بعد رهبری درباره این حمله گفت: «به ضرر کشور و اسلام است و بنده هم بدم آمد.»

این مخالفت‌های رهبری سابقه‌ای طولانی دارد. ایشان در ۲۸ بهمن۶۷ در اعتراض به حمله به سفارت انگلیس پس از ماجرای سلمان‌رشدی چنین هشدار داد:

«شهادت می‌دهم که این قطعا به‌ضرر اسلام، مسلمین و کشور است. حالا مردم راهپیمایی می‌کنند، صادقانه و منطبق با منطق احساسات به‌خرج می‌دهند. اما به سفارتخانه‌ها نباید نزدیک بشوند. ممکن است برخی از عوامل نفوذی دشمن بیایند و در جمعیتی بیافتند، برسند به یک سفارتخانه‌ای از دیوار بروند بالا و با یک وسیله‌ آتشی بیاندازند یا جایی را خراب کنند. بدانید این کار قطعا جرم است و اگر کسی آگاهانه این کار را بکند این خیانت است.»

القصه!

هر دو حادثه فوق، خسارت‌های فراوانی را به سیاست‌خارجه، امنیت‌ملی کشور و محور مقاومت در منطقه وارد کرد. خساراتی که پس از یک‌دهه همچنان ادامه دارد.

حالا جناب قاسمیان برای بار سوم در یک دهه اخیر به میدان آمده و میدان‌دار تببین انقلابی‌گری و امنیت‌ملی شدند!

دوباره سخنرانی‌ آتشین

دوباره تحریک احساسات و..

آیا این سخنرانی‌ها در بزنگاه‌های تاریخی اتفاقی است؟!

این‌بار نوبت کدام سفارت و قرار است کدام خسارت در شرایط جنگی منطقه وارد شود؟

ایشان نباید پاسخگوی این رفتارهای مبهم شود؟!

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.