پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یک کارشناس مسائل بین الملل مطرح کرد؛

اقدام نامتعارف رییس‌جمهور فرانسه علیه ایران!

اینکه اپوزیسیون ویرانی‌طلب مطالبات مشروع مردم ایران را برای اهداف ایران‌ستیزانه ربوده تا مطالبات کشورهای متخاصم منطقه را جایگزین آن کند موضوع جدیدی نیست. اما میزبانی مکرون از فرستادگان سازمان آمریکایی-فرانسوی «عدالت برای کُردها» تعرضی به استقلال سیاسی و تمامیت ارضی ایران و همچنین عراق، سوریه و ترکیه است.

به گزارش جماران؛ رضا نصری کارشناس مسائل بین الملل نوشت: ۱) به گفته کرولین فورست - روزنامه‌نگار، نویسنده و فعال فمینیست مشهور فرانسوی - دیدار مسیح علینژاد با میکرون توسط سازمان آمریکایی-فرانسوی «عدالت برای کُردها» تسهیل شده.

۲) این سازمان در معرفی خود می‌نویسد «پس از مهار تروریسم [داعش]، دولت‌های غربی ملت کُرد را که آرزوی استقلالش را ۴ همسایه قدرتمندش [ایران، عراق، سوریه، ترکیه] هرگز نبخشیده‌اند به حال خود رها کرد» و در واکنش به این موضوع (یعنی نماندن غرب برای تحقق استقلال کردها) این سازمان تاسیس شده.

۳) اینکه اپوزیسیون ویرانی‌طلب مطالبات مشروع مردم ایران را برای اهداف ایران‌ستیزانه ربوده تا مطالبات کشورهای متخاصم منطقه را جایگزین آن کند موضوع جدیدی نیست. اما میزبانی مکرون از فرستادگان این سازمان تعرضی به استقلال سیاسی و تمامیت ارضی ایران و همچنین عراق، سوریه و ترکیه است.

۴) جا دارد دستگاه دیپلماسی کشور در اقدامی همآهنگ با سه همسایه خود نسبت به این اقدام نامتعارف رییس‌جمهور فرانسه اعتراض کنند‌.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.