نماینده مردم تهران در مجلس گفت: به‌رغم ضرورت صیانت از امید اجتماعی، اقداماتی از قبیل انتخابات سرد اسفند ۹۸ بدون مشارکت آحاد مردم، به‌خاطر کاهش همبستگی اجتماعی، مقابله با مشکلات بزرگ از جمله معضلات اقتصادی ویروس کرونا را ناممکن خواهد کرد. گسست و دوگانگی در مدیریت، حیثیت ملی را به خطر می‌اندازد.

به گزارش جماران، محمدرضا بادامچی، در حساب کاربری خود در رشته توئیتی با عنوان آخرین نطق نوشت: ویروس کرونا در گام اول «سلامتی» انسان‌ها و در گام دوم «اشتغال» را هدف قرار داده و بر آمار بیکاری افزوده است. همه‌گیری کرونا ماه‌ها طول می‌کشد و ممکن است شرایط سخت‌تر شود. ادامه بیکاری زندگی را برگروه‌های کم‌درآمد و کارگران روزمزد مشکل کرده و کسب‌وکارها را راکد کرده.

تقویت جامعه مدنی و رسانه‌های مستقل برای کارآمدسازی نظام حکمرانی و اقدام به‌موقع، بررسی واقعیت‌های جهانی، شناخت نقاط ضعف و موانع توسعه و رفع آن و فراهم کردن شرایط برابر برای رقابت تمام حوزه‌ها برای بالندگی و رشد استعدادها از الزامات پاسداشت سرمایه‌‌های اجتماعی است.

 اهمیت حوزه قانون‌گذاری توسط سایر نهادها و مراجع آن هم در تنگنای تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی و تورم افسارگسیخته و افزایش فقر، تحمیل خودتخریبی بر ملت ایران به‌خاطر عدم تصویب الحاق دولت به کنوانسیون‌های CFT و پالرمو برخلاف منافع ملی، موجب ضعف تاب‌آوری در اقتصاد است.

به‌رغم ضرورت صیانت از امید اجتماعی، اقداماتی از قبیل انتخابات سرد اسفند ۹۸ بدون مشارکت آحاد مردم، به‌خاطر کاهش همبستگی اجتماعی، مقابله با مشکلات بزرگ از جمله معضلات اقتصادی ویروس کرونا را ناممکن خواهد کرد. گسست و دوگانگی در مدیریت، حیثیت ملی را به خطر می‌اندازد.

دور زدن رکن قانون‌گذاری در تصمیمات اساسی از جمله در آخرین گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ و عدم دسترسی به پیوست‌های گزارش بویژه عملکرد بودجه ارزی صندوق توسعه ملی و مصوبات سری شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا و...، مغایر با اصل ۵۵ قانون اساسی است.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.