رحمان قهرمانپور، کارشناس مسائل بین‌الملل در حساب شخصی خود در توئیتر در رابطه با مسئله‌ی FATF نوشت: FATFتلفیقی از تهدیدات و فرصت هاست. خیلی از پدیده ها و سازمان های بین المللی این گونه اند. حتی آمریکا هم نمی تواند فقط از فرصت های آنها بهره ببرد.

به گزارش جماران، رحمان قهرمانپور، کارشناس مسائل بین‌الملل در حساب شخصی خود در توئیتر در رابطه با مسئله‌ی FATF نوشت: «در رابطه با داستان FATFبخشی از مساله بزرگ نحوه مواجهه با سازمان های بین المللی است. فراتر از سیاه نمایی و سفید نمایی مطلق جریان های سیاسی واقعیت این است که ما هر چه کمتر در روند های جهانی حضور پیدا کنیم شناخت کمتری از آنها خواهیم داشت. از طرف دیگر مساله هم با تصویب یک کنوانسیون تمام نمی شود.

عده ای با نگاه تهدید محور می گویند عطایش را به لقایش ببخشیم و عده ای با نگاه فرصت محور می گویند برویم هر چه پیش آید خوش آید. اما در عمل FATFتلفیقی از تهدیدات و فرصت هاست. خیلی از پدیده ها و سازمان های بین المللی این گونه اند. حتی آمریکا هم نمی تواند فقط از فرصت های آنها بهره ببرد.

ضعف نظام مشورتی و پژوهشی در نظام تصمیم گیری ما از آنجایی ناشی می شود که نهاد های اجرایی و حتی وزارت خارجه چنان درگیر روزمره گی بوده اند که نتوانسته اند اهمیت قدرت گرفتن روند امنیتی کردن نظام مالی جهانی در نظام بین الملل پس از 11 یازدهم سپتامبر را به تصمیم گیران یاد آور شوند.

باز هم با تاخیر در تصمیم گیری مواجه شده ایم و کار در لحظات آخر به نبرد رسانه ای و عملیات روانی کشیده شده است. عجیب تر اینکه FATFبه چند کنوانسیون حقوقی تقلیل داده شده است. FATFمبتنی بر کنوانسیون های سنتی دولت محور و حقوق بین الملل سخت نیست. معاونت حقوقی ندارد.دغدغه اش حقوقی نیست.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.