به گزارش جماران؛  بهزاد صابری در حساب توییتری خود نوشت:

«سیاست خارجی یک کشور در خدمت ‎منافع ملی آن کشور است؛ و دیپلماسی، یکی از ابزارهای سیاست خارجی است. ‎برجام، چه بودنش و چه نبودنش، اصالت ندارد. برجام یک «ابزار» دیپلماسی است. ابزاری که تا امروز کار کرده است. فردا و فرداها را باید ماند و دید.

برجام تاثیرات اقتصادی مهم، ملموس و انکارناپذیری داشت. اما هدف نظام از مذاکرات منتهی به برجام، صرفا دستیابی به منافع اقتصادی نبود. اهمیت اهداف راهبردی برجام را نباید فراموش کرد. 

اینکه ایران به لحاظ راهبردی از برجام منافعی دارد، نافی تعهد طرف های برجام در جهت تامین منافع اقتصادی لغو تحریم های هسته ای نیست. تاخیر بیشتر در این زمینه، ممکن است به منافع راهبردی ایران خدشه وارد کند و برجام دیگر ابزار مفیدی برای تامین منافع ملی ایران نباشد.»

صابری همچنین به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد برجام اشاره کرد:

«برجام هدف نیست، برجام وسیله است. برجام هدفی نیست که ما لازم باشد این را حتماً حفظ کنیم؛ وسیله‌ای برای حفظ منافع ملّی ما است. اگر چنانچه یک روزی به این نتیجه رسیدید که برجام نمیتواند منافع ملّی را تأمین بکند، برجام را بگذارید کنار، یعنی هیچ اهمّیّتی ندارد؛ ببینید منافع ملّی چه اقتضاء میکند. از من هم گاهی سؤال میشود که شما گفتی که برجام را آتش میزنی، چرا آتش نزدی؟ علّتی که آتش نزدیم همین بود که گفتیم شاید بشود منافع ملّی را با آن تأمین کرد؛ وَالّا اگر آدم بفهمد که منافع ملّی تأمین نمیشود، ما هم آتش ‌زدن را بلدیم که این کار را بکنیم. بالاخره بازی نکنند با ما؛ این را باید جدّی دنبال بکنید.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.