ازین پس به جای کارت سوخت قرار است که از کارت عابربانک افراد استفاده شود.

به گزارش جماران، محمد جواد آذری جهرمی در حساب توییتری خود نوشت:

با ۳۳۰ میلیارد تومان چند مدرسه وبیمارستان می‌توان ساخت؟این،هزینه صدور ۱۰میلیون کارت سوخت است که باظرفیت  دولت الکترونیکی و  تعامل سازمانها واستفاده از کارت بانکی برای سوخت‌گیری، صرفه‌جویی خواهد شد.راستی چند کارت هوشمند خودرو، پایان خدمت، گواهینامه و سلامت و...اکنون عرضه می‌شود؟

آذری جهرمی همچنان افزود:  با مراجعه به پورتال ملی پخش و پالایش با فشردن سه گزینه، کارت بانکی به کارت سوخت متصل می شود."

یکی از الزامات مدیریت مصرف سوخت به ویژه در بحث بنزین، وجود و استفاده مجدد مردم از کارت سوخت است. لذا بستری در شبکه تلفن همراه فراهم شده تا کسانی که مالک خودرو هستند و اصالت مالکیت خودرو به نام خودشان است، بتوانند در صورتی که کارت سوخت خود را گم کرده اند، برای فعال‌سازی آن به روی کارت بانکی خود از طریق سامانه «دولت همراه» اقدام کنند.

درج تمام اطلاعاتی که برای دریافت کارت سوخت نیاز است در این شبکه الزامی است.

البته این امکان تنها برای کسانی که کارت سوخت خود را گم کرده‌اند، فراهم است. در این سامانه تنها کسانی که دارای خودرو یا موتورسیکلت شخصی هستند باید اقدام به ثبت‌نام کنند و از آنجا که داشتن کارت سوخت برای خودروهای عمومی ضروری است، آنها تنها می‌توانند برای دریافت کارت خود به دفاتر پلیس+10 مراجعه کنند.

اما دارندگان خودروهای شخصی که سند مالکیت به نام خودشان است و کد ملّی آنها با آن مطابقت دارد، می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کنند. 

استفاده از شبکه همراه دولت هیچ‌گونه هزینه‌ای برای ثبت‌نام کنندگان در بر ندارد. 

همچنین کسانی که اسناد مالکیت و سند خودروی آنها قول نامه‌ای بوده یا برای تغییر مالکیت نیاز به انحصار وراثت دارند، کماکان باید برای رفع مشکل خود به دفاتر پلیس+10 مراجعه کنند.

افرادی هم که به این دفاتر مراجعه می‌کنند، اگر پلیس+ 10 هزینه‌هایی را برای انجام امورشان تعیین کند، باید هزینه‌های تعیین شده را بپردازند. اما با سامانه طراحی شده همراه دولت، دارندگان خودرو می‌توانند بدون پرداخت هزینه فرآیند ثبت‌نام و متصل‌سازی کارت سوخت به کارت بانکی خود را انجام دهند.

سامانه همراه دولت در سه لایه وب‌سایت، اپلیکیشن موبایل هوشمند و کد دستوری در گوشی‌های همراه غیرهوشمند طراحی شده که مردم بتوانند در اسرع وقت ثبت‌نام خود را انجام دهند.

بر اساس این گزارش، هدف از احیای مجدد کارت‌های سوخت فعلاً نه سهمیه‌بندی و نه افزایش نرخ بنزین است و انتظار می‌رود که شایعه خاصی در این زمینه ایجاد نشود که مردم را نگران کند. برداشت ما این است که سامانه مربوطه می‌تواند بالای 90 درصد متقاضیان را تحت پوشش قرار دهد. اما افرادی که نمی‌توانند از این سامانه استفاده کنند، احتمالاً کسانی هستند که سند مالکیت‌شان قولنامه‌ای بوده یا هنوز به نام آنها زده نشده است، این افراد نیز باید به پلیس +10 مراجعه نمایند.

 با توجه به اینکه نزدیک به 400 میلیون کارت بانکی در دست مردم است، می‌توان گفت که عموم فعالیت‌های اقتصادی کشور با استفاده از بستر بانکی؛ به مبادله کالا، خدمات و پول می‌پردازد. طراحی سامانه برای انجام هر اموری به معنای کاهش هزینه ملی، کاهش زمان و فشار به مردم است. 

کلیه شهروندان با دانلود اپلیکیشن دولت همراه از آدرس www.mob.gov.ir یا دریافت آن از کافه بازار، می‌توانند تا روز شنبه 3 آذرماه به صفحه مربوط به ثبت نام کارت سوخت دسترسی داشته باشند. متقاضیان همچنین می توانند به وب‌سایت فوق مراجعه کنند. دارندگان گوشی‌های غیرهوشمند نیز می توانند با دادن کد دستوری به این سامانه دسترسی پیدا کنند.

با تست این سامانه، ظرفیت‌های بالایی برای ثبت‌نام آسان مراجعه کنندگان ایجاد شده که دارندگان خودرو یا موتورسیکلت می‌توانند بدون صرف وقتی طولانی، روند فعال سازی کارت سوخت خود به روی کارت بانکی را به راحتی انجام دهند.

متقاضیان ادغام کارت سوخت با کارت بانکی خود باید شرایط زیر را داشته باشند؛

مشخصات صاحب کارت بانکی با دارنده خودرو-موتورسیکلت مطابقت داشته باشد.

شخص دارای کارت سوخت نبوده یا کارت سوخت خودروی او مفقود شده باشد.

چنانچه از اپلیکیشن موبایلی سامانه استفاده می‌شود، مالکیت سند شماره تلفن همراه با دارنده خودرو باشد.

چنانچه فردی تمایل داشت کارت سوخت خود را در یکی از کارت‌های بانکی خود ادغام کند نیز می‌تواند با ورود به سامانه این کار را انجام دهد. در این صورت، کارت سوخت قبلی وی سوزانده خواهد شد و کارت سوخت جدید ادغام شده در کارت بانکی برایش فعال می‌شود.

اگر شخص دارای چند خودرو باشد نیز می‌تواند با دادن اطلاعات خودروها و کدملی خود در سامانه، به ازای هر خودرو یک کارت سوخت ادغام شده در کارت‌های بانکی داشته باشد. همین‌طور اطلاعات درج شده در سامانه دارای قابلیت اصلاح بوده و چنانچه اشخاص اقدام به خرید و فروش خودروی خود کنند، مالکین جدید می‌توانند جهت دریافت کارت سوخت خود به سامانه مراجعه نمایند.

 فرآیند ثبت‌نام و فعال سازی کارت سوخت برای متقاضیان کاملاً رایگان بوده و هزینه‌ای در برنخواهد داشت. باتوجه به حجم بالای قاچاق سوخت در ماه های اخیر و تفاوت قیمتی سوخت در کشورهای همسایه، احیای مجدد کارت سوخت همواره یکی از اولویت های مسئولین بوده است.

نحوه ثبت نام کارت سوخت المثنی‌اعلام شد

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: هموطنان عزیزی که کارت سوخت خودرو یا موتورسیکلت آنها مفقود شده است، می‌توانند به یکی از روش‌های زیر و برابر جدول زمان‌بندی درخواست خود را ثبت کنند:

 *مالکین خودرو یا موتور سیکلت که کارت سوخت فعال در سامانه هوشمند دارند در صورت ثبت تقاضای صدور کارت المثنی، کارت اولیه آنها ابطال خواهد شد. بنابراین توصیه می‌شود صرفا افراد فاقد کارت سوخت برای ثبت نام مراجعه کنند.

*روش اول: ثبت نام مالکان خودرو یا موتور سیکلت فاقد کارت سوخت با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+۱۰ از شبنه ۳ آذر ماه با ارائه مدارک لازم طبق ضوابط جاری انجام پذیر است.

الف: مالکان خودروهای عمومی دولتی اعم از سواری، وانت و موتورسیکلت و مالکان خودروهای قولنامه‌ای برای ثبت نام کارت سوخت المثنی، می‌توانند همانند گذشته صرفا با مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰  نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند.

ب: خودروهای نو شماره، دارای کارت سوخت بوده و کافی است مالکان آنها برای دریافت کارت سوخت خود به دفاتر پست مراجعه کنند.

*روش دوم: مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه به نشانی www.mob.gov.ir و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت المثنی و ثبت اطلاعات. این سامانه از ۵ آذرماه در دسترس عموم قرار می‌گیرد و ثبت اطلاعات در این سامانه رایگان است.

*روش سوم: دریافت و نصب رایگان اپلیکیشن خدمات دولت همراه و ورود به گزینه درخواست کارت سوخت المثنی از تاریخ ۵ آذر

2018-11-23

جدول زمانبندی مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه

براساس رقم سمت راست شماره تلفن همراه

 

 

اطلاعات مورد نیاز ثبت نام الکترونیکی کارت سوخت المثنی:

شماره تلفن همراه به نام مالک وسیله نقلیه

کد ملی و تاریخ تولد مالک که با ثبت آن سایر اطلاعات شناسنامه ای به صورت خودکار نمایش داده می شود.

اطلاعات شناسایی وسیله نقلیه (شماره سریال هشت رقمی مندرج در بارکد پشت کارت خودرو) یا شماره VIN

انتخاب شماره 16 رقمی یکی از کارت های بانکی عضو شتاب که به صورت خودکار در پنجره ثبت اطلاعات این بخش به نمایش در می آید. صرفا شش رقم اول و چهار رقم آخر کارت (به عنوان مثال 2213******603799) نمایش داده می شود.

پس از ورود اطلاعات، پیامی مبنی بر تایید عملیات ثبت نام به اطلاع متقاضی خواهد رسید که به منزله پایان مراحل ثبت نام خواهد بود.

نحوه فعال سازی کارت سوخت و استفاده از آن در جایگاه های سوخت در اطلاعیه های بعدی اعلام خواهد شد.

 نکات قابل توجه:

مالکان بیش از یک دستگاه خودرو یا موتورسیکلت فاقد کارت سوخت باید مراحل ثبت نام را به ازای هر دستگاه خودرو یا موتورسیکلت با یک کارت بانکی دیگر تکرار کنند.

در صورت هر گونه مشکل یا نیاز به دریافت اطلاعات تکمیلی، با شماره 09627 تماس حاصل نمایند. 

مالکان خودرو یا موتور سیکلت دارای کارت سوخت که رمز آن را فراموش کرده اند، امکان بازیابی رمز برای آنها فراهم شده است و نیاز به ثبت نام ندارند."

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.