به گزارش جماران؛ احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس، در حساب توئیتری خود نوشت:

«از اول مهر ماه 97 داوطلبانه آرای خود را نسبت به طرح ها و لوایح در مجلس شورای اسلامی اعلام خواهم کرد. شما هم از نمایندگان خود بخواهید به کمپین شفافیت آرا بپیوندند.»

**

به گزارش جماران؛ طرح شفافیت آرای نمایندگان چهارشنبه در مجلس شورای اسلامی رای لازم را کسب نکرد. این اتفاق با برخی انتقادات همراه شد و جمعی از نمایندگان نیز در این خصوص اظهارنظر کردند.

***

محمدرضا بادامچی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی:

نمایندگان به خاطر عدم تصویب طرح ‎تامین کالاهای اساسی و طرح تشدید ‎مقابله با مفاسد اقتصادی، مورد انتقاد قرار گرفته اند. دلیل این تصمیم در اولی، مقابله با ‎رانت و در دومی، مقابله با ‎موازی کاری بود. همه باید وظایف خود را انجام دهند نیازی به تزاید قوانین و ایجاد چالش های جدید نیست.

‌من شخصا روز چهارشنبه به طرح شفافیت آرا رای داده ام اما به نظر می رسد دلیل رای نیاوردن این طرح، بی اعتمادی نمایندگان به یک جمع محدود اما منسجم است که متاسفانه با اهداف سیاسی، تلاش می کند طرح را بنام خود مصادره کند در حالی که با شفافیت صبغه ای ندارند.

‌طرح شفافیت آرا مدت ها پیش توسط 38 عضو ‎فراکسیون امید مطرح شده بود اما تنها زمانی به صحن علنی آمد که اقلیت تندرو، مشابه آن را به هیئت رییسه ارائه کردند. اگر طرح اصلی به موقع به صحن می رفت، قطعا رای می آورد.

***

امیر خجسته، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس:

‌علیرغم رویکرد امیدوارکننده ‎مجلس در ‎استیضاحوزرای اقتصاد و رفاه،عملکرد ‎مجلس در عدم رای به ‎طرح شفافیت ناامیدکننده و باعث سر افکندگی بود.

***

طیبه سیاوشی، عضو فراکسیون زنان مجلس:

‌دو فوریت ‎طرح شفافیت آرا میتوانست در مسیر شفافیت و مسئولیت پذیری نمایندگان تاثیرگذار باشد اما متاسفانه رای نیاورد و طرح به شکل عادی در دستور کار مجلس قرار گرفت. این طرح امتیازات فراوانی برای مردم و ساختار قانونی کشور  دارد و هر نماینده مسئولیت موضع و رای امروزش را قبول می کند.

***

احمد مازنی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

‌مهمترین دلیل رای نیاوردن طرح شفافیت تردید در باره هدف برخی طراحان آن بود.گفته میشد این حضرات از شفافیت رای نمایندگان مثل سایر مقدسات و ارزشهای اجتماعی برای حذف رقیب استفاده میکنند اما گفتم اگر با حذف امثال من یک گام به سمت دموکراسی و شفافتر شدن پیش برویم باید هزینه آن را بپردازیم.

.

این پست تکمیل می شود...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.