حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در گفت‌وگو با عوامل مستند «احمد» خاطره‌ای نقل کرده از جلسه در نوفل‌لوشاتو با حضور او، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد خمینی (ره)، آیت‌الله موسوی اردبیلی، آیت الله سید محمد موسوی خوئینی‌ها و صادق قطب‌زاده که در آن برای اولین بار احتمال تجاوز نظامی عراق به ایران مطرح شد.

به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در گفت‌وگو با عوامل مستند «احمد» خاطره‌ای نقل کرده از جلسه در نوفل‌لوشاتو با حضور او، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد خمینی (ره)، آیت‌الله موسوی اردبیلی، آیت الله سید محمد موسوی خوئینی‌ها و صادق قطب‌زاده که در آن برای اولین بار احتمال تجاوز نظامی عراق به ایران مطرح شد:

یکی از بحث‌هایی که آنجا مطرح شد این بود که اگر انقلاب پیروز شود، چه مشکلات احتمالی پیش روی ما وجود دارد؟ در آن جلسه بحث احتمال حمله صدام به ایران مطرح شد. بحث‌های زیادی شد که آیا عراق این کار را می‌کند یا نه؟ من با توجه به سوابقی که در دوره خدمت نظام داشتم و در سال‌های ۵۱ و ۵۲ افسر وظیفه بودم، آن زمان سخنرانی‌هایی در ارتش انجام می‌شد راجع به احتمال حمله عراق و حوادثی که در سال ۴۸ برای اروندرود اتفاق افتاده بود، بنابراین سوابق ذهنی داشتم که در آن جلسه مطرح کردم. اولین باری که موضوع تجاوز احتمالی صدام به ایران در زندگی من مطرح شد در آن جلسه بود.  

 

حجم ویدیو: 19.37M | مدت زمان ویدیو: 00:03:03
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.