احمد وحیدی وزیر کشور گفت: ۷۰ درصد از داوطلبان نمایندگی مجلس بین ۳۰ تا ۵۰ سال هستند.

به گزارش جماران؛ وزیر کشور تاکید کرد:‌ آنچه در ۲۲ بهمن اتفاق افتاد، بسیاری از رسانه‌های خارجی را متعجب کرد؛ حضور متراکم و پرشمار مردم عزیزمان حداقل ۲۰ درصد افزایش مشارکت داشته است.

احمد وحیدی عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز با حضور استانداران و فرمانداران سراسر کشور برگزار شد. این جلسه برای ارزیابی و کنترل آخرین وضعیت برگزاری انتخاباتی در تراز جمهوری اسلامی برگزار شد. 

وی با اشاره به ویژگی‌های کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با تایید شورای نگهبان، حدود ۱۵ هزار نفر در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی رقابت خواهند کرد. ۷۰ درصد از داوطلبان بین ۳۰ تا ۵۰ سال هستند. همچنین هزار و ۱۰۰ استاد دانشگاه، ۲۰۰ پزشک، ۴۰۰ قاضی و حدود ۳۷۰ نماینده پیشین مجلس در این انتخابات به عنوان داوطلب حضور دارند که با این وضعیت حماسه بزرگی را شاهد خواهیم بود. 

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که امکان جابه‌جایی حوزه‌های انتخابیه داوطلبان به چه صورت است، تصریح کرد: داوطلبان می‌توانند درخواست جابه‌جایی حوزه خود را تا ۲۵ بهمن ثبت کنند تا در طول پنج روز بتوانند جواب نهایی را دریافت کنند. 

وحیدی درباره انتخابات الکترونیکی خاطرنشان کرد: احراز هویت به صورت کامل الکترونیکی خواهد بود. 

وی با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن ابراز داشت: آنچه در ۲۲ بهمن اتفاق افتاد، بسیاری از رسانه‌های خارجی را متعجب کرد؛ حضور متراکم و پرشمار مردم عزیزمان حداقل ۲۰ درصد افزایش مشارکت داشته است و امیدواریم در اسفند نیز همینگونه باشد و با حضور پرشکوه همگان انتخابات پرشوری خواهیم داشت. 

وزیر کشور در پاسخ به سوال درباره تبلیغات پیش از موعد برخی از داوطلبان در برخی از حوزه‌های انتخابیه بیان کرد: قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، داوطلبان یک هفته اجازه تبلیغات دارند و قبل آن، اگر به عنوان داوطلب اقداماتی داشته باشند، تخلف خواهد بود. 

وی ادامه داد: در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها و ستادهای انتخاباتی استان‌ها امکان ثبت گزارشات مردمی درخصوص تخلفات داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی وجود دارد.

حجم ویدیو: 0.96M | مدت زمان ویدیو: 00:00:31
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.