علوم انسانی بخش بزرگی از جامعه دانشگاهی و آموزش عالی ایران است. آنچه اقتدارگرایان از علوم انسانی میخوانند یک علوم انسانی ساکت است. علوم انسانی که نتواند راه را نشان دهد و کمک کننده باشد. تصور میکنم این اقتدارگرایی که طی سالهای اخیرعرصه علوم انسانی را محدود کرده اکنون حتی نمیتواند تحمل کند یک خانه کوچک به نام اندیشمندان علوم انسانی در این قلمرو مستعمراتی فعالیت کند.

به گزارش جماران؛ مقصود فراستخواه، استاد جامعه‌شناسی در خصوص اقدام اخیر شهرداری تهران علیه خانه اندیشمندان علوم انسانی گفت: اقتدارگرایی در ایران دوزخی شده که هفت دریا را می آشامد و سیر نمیشود؛ نه تنها دانشگاه ها را قلمرو مستعمره خود کرده و استقلال نهادی دانشگاه ها و مراکز علمی را با سیاست های موجود زیر پا گذاشته است بلکه نهادهای علمی را ناکارآمد کرده و حوزه عمومی علم را از بین برده است.

علوم انسانی بخش بزرگی از جامعه دانشگاهی و آموزش عالی ایران است. آنچه اقتدارگرایان از علوم انسانی میخوانند یک علوم انسانی ساکت است. علوم انسانی که نتواند راه را نشان دهد و کمک کننده باشد. تصور میکنم این اقتدارگرایی که طی سالهای اخیرعرصه علوم انسانی را محدود کرده اکنون حتی نمیتواند تحمل کند یک خانه کوچک به نام اندیشمندان علوم انسانی در این قلمرو مستعمراتی فعالیت کند، خانه ای که برای انواع دیدگاه ها درعلوم انسانی برنامه داشت. دیگر باید از علوم انسانی به عنوان علوم انسانی تسخیر شده صحبت کنیم که درد بزرگی است.

سوال من این است اقتدارگرایانی که یک خانه کوچک اندیشمندان را هم تحمل نمیکند، می خواهند با علوم انسانی خانه به دوش در یک جامعه تحصیلکرده چه کنند؟

حجم ویدیو: 18.52M | مدت زمان ویدیو: 00:08:42
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.