جی پلاس

جنجال‌های جهان ورزش| بازیکنان و خانواده هایی که ربوده شدند

ادم ربایی در دنیای ورزش بارها اتفاق افتاده است و مجرمان بازیکنان یا خانواده هایشان را ربودند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: شهرت و ثروت ورزشکاران گاهی ممکن است آن ها را به دردسر بیندازد. مجرمان به سراغ ورزشکاران و خانواده هایشان می روند تا با دزدی یا اخاذی از آن ها به پول کلانی دست یابند. در طول تاریخ برخی از ورزشکاران یا یکی از اعضای خانواده شان توسط آدم ربایان ربوده شده اند. اغلب آن ها با تلاش پلیس و پرداخت پول توانسته اند نجات پیدا کنند و آزاد شوند. 

آلفردو دی استفانو 

۲۳ آگوست ۱۹۶۳ آلفردو دی استفانو که به همراه رئال مادرید در اردو ونزوئلا به سر می برد در هتل پوتومک کاراکاس توسط گروهی تروریستی این کشور ربوده شد. مهاجم اسپانیایی درباره آدم ربایی اظهار کرد: "ساعت شش صبح بود که تلفن زنگ خورد. آن ها به من گفتند: یا بیا پایین یا ما به دنبالت خواهیم آمد، پلیس هستیم. تصور کردم آن تماس تنها یک شوخی است و گوشی را گذاشتم. من را از پله ها بردند پایین و در آنجا یک ماشین آمریکایی منتظرمان بود. من را پشت ماشین وسط دو نفر نشاندند مانند ساندویچ و گفتند: آلفردو ما پلیس نیستیم. این یک آدم ربایی است." 

به نظر می رسید رهبر این آدم ربایی ماکسیمو کانالس باشد که جنگجو بود و با این کار می خواست توجه رسانه ها را به خود جلب کند تا جنبش FALN (نیروهای مسلح آزادیبخش ملی ونزوئلا) شناخته شود. دی استفانو را پس از ۷۲ ساعت در نزدیکی سفارت اسپانیا در کاراکاس رها کردند. آدم ربایان به دی استفانو آسیبی نرسانده بودند و در این سه روز او را در یک آپارتمان مجلل نگه داشته بودند و با او رفتار خیلی خوبی داشتند. مهاجم رئال مادرید در همان روز به درخواست سرمربی به میدان رفت و یک نیمه برای سفیدپوشان بازی کرد. 

کینی 

انریکه کاسترو، معروف به کینی یک مارس ۱۹۸۱ پس از درخشش در پیروزی ۶ بر صفر بارسلونا برابر ارکولس (دو گل به ثمر رساند) ربوده شد. مهاجم اسپانیایی هنگام خروج از نوکمپ توسط دو فرد مسلح به زور وارد یک اتومبیل شد. آدم ربایان برای آزادی بازیکن بارسا خواستار ۷۰ میلیون پسو شدند. آبی اناری ها که تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفته بودند و وحشت زده شده بودند دو بازی پیاپی شکست خوردند. پس از ۲۵ روز کینی نجات پیدا کرد. او را در مکانی در شهر ساراگوسا نگه داشته بودند. پلیس مجرمان را که دو مکانیک و یک برقکار بودند دستگیر کرد. آن ها به ۱۰ سال زندان محکوم شدند. 

روبن عمر رومانو 

رومانو، سرمربی کروس آسول ۱۹ جولای ۲۰۰۵ پس از پایان تمرین در نوریا مکزیک ربوده شد. سرمربی آرژانتینی ۶۵ روز در یک خانه در شهر ایستاپالاپا نگه داشته شده بود. پس از دو ماه بالاخره او را نجات دادند و هفت نفر در این رابطه دستگیر شدند. رومانو درباره آدم ربایان گفت: "به جز گرفتن آزادی ام، با من خوب برخورد کردند. هیچ شکایتی ندارم. هرگز با من بد رفتاری نکردند." 

ارنان مخیا کامپوسانو 

کلمبیا میزبان کوپا آمه‌ریکا ۲۰۰۱ بود و در آستانه شروع این رقابت ها ارنان مخیا کامپوسانو، نایب رییس فدراسیون فوتبال این کشور در پریرا توسط فارک (نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا) ربوده شد. این اتفاق تهدیدی برای برگزاری کوپا بود و تیم های شرکت کننده را نگران کرد. کامپوسانو سه روز بعد آزاد شد. فدراسیون فوتبال آرژانتین در واکنش به این اتفاق تصمیم گرفت که آلبی سلسته در این رقابت ها شرکت نکند. 

آرماندو پرس

۲ نوامبر ۱۹۸۸ آرماندو پرس توسط گروهی که می گفتند نماینده شش باشگاه فوتبال حرفه ای کلمبیا هستند ربوده شد اما در حقیقت کارتل مدیین بود که داور کلمبیایی را دزدیده بود. ۲۰ ساعت بعد پرس با پیام تکان دهنده: "داوری که بد قضاوت کند را محو می کنیم" آزاد شد. آن یکی از حلقه های شبکه ای از اتفاقاتی بود که منجر به قتل داور دیگری به نام آلوارو اورتگا در نوامبر ۱۹۸۹ شد. هشت روز بعد از آن اتفاق لیگ کلمبیا به حالت تعلیق در آمد. 

پدر و مادر لوییس دیاس 

آدم ربایان گاهی خانواده ورزشکاران را هدف خود قرار می دهند. لوییس دیاس آخرین بازیکنی بود که از این موضوع رنج برد. ۲۸ اکتبر ۲۰۲۳ پدر و مادر مهاجم لیورپول در حالی که سوار بر اتومبیل بودند تا به خانه یکی از اقوامشان بروند توسط ادم ربایان مسلح سوار بر موتور سیکلت در بارانکاس کلمبیا ربوده شدند. دولت این کشور اعلام کرد آدم ربایی توسط ELN (ارتش آزادی بخش ملی کلمبیا) انجام شده است. با تلاش پلیس سیلنیس مارولاندا، مادر لوییس چند ساعت بعد آزاد شد و برای پدرش لوییس مانوئل پس از ۱۲ روز این اتفاق افتاد. 

پدر دیگو میلیتو

خورخه میلیتو ۲۹ آگوست ۲۰۰۲ توسط چهار آدم ربا در خانه اش در بوینس آیرس آرژانتین ربوده شد. او تقریبا ۱۸ ساعت نزد آدم ربایان بود. آن ها ابتدا تقاضای ۲۰۰ هزار دلار کردند. ماموران نه تایید و نه تکذیب کردند برای نجات پدر دیگو میلیتو این مبلغ را پرداخت کردند. 

برادر خوان رومن ریکلمه 

کریستین ریکلمه ۲ آوریل ۲۰۰۲ در دون تورکواتو بوینس آیرس توسط دو مرد مسلح ربوده شد. آن ها برادر رومن ریکلمه را با پژو ۴۰۵ بردند. آدم ربایان خواستار ۳۰۰ هزار دلار شدند. پس از ۲۸ ساعت مذاکره و پرداخت ۱۶ هزار دلار توسط رومن، برادرش آزاد شد. آدم ربایی توسط یک باند آدم ربایی انجام شده بود که پیش از این سه بار اقدام به آدم ربایی کرده بودند. 

پدر کارلوس توس

سگوندو توس در سال ۲۰۱۴ ربوده شد. ابتدا یک دزدی بود. سارقان اتومبیل دوج جرنی مشکی را هدف خود قرار دادند و از راننده خواستند پیاده شود. آن ها نمی دانستند راننده پدر کارلوس توس معروف است و پس از بررسی داشبورد متوجه شدند. به همین خاطر برای به دست آوردن پول بیشتر تصمیم گرفتند سگوندو را با خود ببرند. پدر کارلوس هشت ساعت پیش آدم ربایان بود و پس از پرداخت ۵ هزار دلار آزاد شد. 

دیدگاه تان را بنویسید