پیشکسوت فوتبال در گفت و گو با جی پلاس

استقلال چوب سوءمدیریتش را می خورد/ سه تیم روی کاغذ شانس قهرمانی لیگ هستند

بازیکن اسبق فوتبال ایران قبل از آغاز لیگ برتر درباره شرایط تیم های مدعی به خصوص پرسپولیس و استقلال صحبت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛  در فاصله یک هفته تا شروع فصل بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران، تیم ها شاکله اصلی خود را تشکیل داده اند اما استقلال همچنان شرایط مساعدی ندارد.

اسماعیل حلالی مربی و بازیکن اسبق فوتبال ، در گفت و گو با جی پلاس درباره شرایط استقلال گفت: من همیشه دوست دارم استقلال به عنوان یک رقیب سنتی پرسپولیس تیم خوبی داشته باشد و رقیب و همبازی خوبی باشد، حتی در زمان بازی هم همین حس را داشتم چون وقتی استقلال و پرسپولیس قوی باشند، فوتبال ما هم قوی می شود و تماشاگرها به لیگ خوش بین می شوند. اما وقتی اینطور نباشد خیلی بد است.

او ادامه داد: علی رغم اینکه خیلی از هواداران این تیم می گویند که می خواهند این تیم را نابود کنند، استقلال چوب مدیریت ضعیف خود در سال های اخیر را می خورد؛ مدیرانی که در مقطعی کارهایی انجام دادند که در کوتاه مدت شاید خوب بود، اما در بلندمدت می بینید که این باشگاه چقدر بدهی دارد و تصمیمات خوبی گرفته نشده است. هرکسی آمده کاری کرده و باشگاه را در معرض نابودی قرار داده اند. امیدوارم واقعا یک مدیر خوب بیاید و هزینه ها و بدهی های باشگاه را تامین و پرداخت کند؛ چون ساختار مدیریتی درست می تواند این باشگاه را در مسیر خوبی قرار دهد در غیر این صورت شرایط روز به روز بدتر می شود.

حلالی درباره شرایط پرسپولیس گفت: در پرسپولیس اما ثباتی که وجود داشته باعث شده به آرامی مسیر خود را پیش ببرد و به نظر من راه درستی رفته اند. فقط آل کثیر از باشگاه جدا شده که امیدوارم بتوانند مهاجمان خوبی جذب کنند، البته به نظرم در بخش دروازه بان دوم و دفاع چپ و راست کلاسیک هم ضعف داریم که اگر این موارد برطرف شود، تیم ما از سال قبل هم بهتر می شود. البته شهاب زاهدی از اوکراین آمده اما شرایط فعلی او را نمی دانم، باید لیگ شروع شود و دید چطور عمل می کند و در تیم جا بیفتد. اما به غیر از او به یکی- دو مهاجم دیگر هم نیاز داریم

این کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که کدام تیم ها بهترین عملکرد را در فصل و نقل و انتقالات داشته اند، گفت: تراکتور و سپاهان خیلی خوب عمل کرده اند اما این خیلی دلیل بر موفقیت نمی شود. امیدوارم تیم هایی که خوب عمل کرده اند، در کار تیمی و مدیریت بازیکنان هم خوب عمل کنند چون مدیریت بازیکنان مهم تر از جذب آن هاست. چون وقتی تیم پر ستاره شود، چالش هایی پیش می آید که مدیریتش سخت است، به این دلیل که این فرهنگ هنوز در کشور ما جا نیفتاده و بازیکنان فکر می کنند اگر 90 دقیقه بازی کنند فوتبالیست هستند، در حالی که شاید یک بازیکن نیم ساعت بازی کند اما از نظر مربی خیلی ارزشمندتر باشد، اما در فوتبال ما این فرهنگ نیست. امیدوارم تیم ها با همین شکل خوب بیایند و مدعیان خوبی باشند و رقابت سالمی داشته باشند.

حلالی در پایان درباره پیش بینی قهرمان لیگ برتر گفت: الان نمی توان پیش بینی کرد؛ اما روی کاغذ تراکتور، سپاهان و پرسپولیس شانس بیش تری دارند اما شروع لیگ بهتر می تواند مشخص کند. استقلال هم همیشه چه بازیکن قوی داشته باشد یا نه، مدعی بوده و امسال هم امیدوارم شرایطشان بهتر شود و به نظرم به مرور زمان شرایط این تیم بهتر خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید