ویدیو| خداحافظی رسمی مرد وفادار دورتموند

در ویدئویی که توسط باشگاه دورتموند منتشر شد؛ مارکو رویس ۳۴ ساله اعلام کرد در پایان فصل جاری بعد از ۱۲ سال به عنوان بازیکن آزاد از این تیم جدا خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، دوران حضور کاپیتان باسابقه زنبورها در این تیم به پایان رسید و بورسیا دورتموند و مارکو رویس توافق کردند که قرارداد این بازیکن که در پایان فصل منقضی می‌شود، تمدید نشود.

رویس در حالی آخرین روزهای حضورش در دورتموند تجربه می‌کند که سال ۲۰۱۲ از مونشن‌گلادباخ به تیم دوران جوانی‌اش بازگشت و به مدت ۱۲ سال پیراهن این تیم را بر تن کرد. این بازیکن ۳۴ ساله که قبلاً برای دورتموند در سطح جوانان بازی می‌کرد، در مجموع بیش از ۲۱ سال را در باشگاه محبوبش سپری کرده است.

رویس از سال ۱۹۹۵ تا آغاز سال ۲۰۰۵ در تیم جوانان بوروسیا دورتموند بازی کرد و در تابستان ۲۰۱۲ به عنوان فوتبالیست سال آلمان از مونشن گلادباخ به BVB بازگشت. این ستاره به مدت پنج سال بین سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ بازوبند سیاه و زردها را بست. رویس در ۴۲۴ بازی خود تا به امروز برای دورتموند، ۱۶۸ گل به ثمر رسانده و ۱۲۸ پاس گل داده است. او برای دومین بار در سال ۲۰۱۹ به عنوان بهترین بازیکن سال آلمان انتخاب شد. وی در ۱۲ سال حضور در دورتموند موفق به فتح ۲ جام حذفی فوتبال آلمان و سه سوپر جام فوتبال این کشور شده است.

کاپیتان دورتموند پس از اعلام خبر جدایی‌اش در پایان فصل، گفت: من بسیار سپاسگزارم و به این دوران خاص در دورتموند افتخار می‌کنم. بیش از نیمی از عمرم را در این باشگاه گذرانده‎‌ام و از هر روز لذت برده‎‌ام، حتی اگر لحظات سختی نیز تجربه کرده باشم.

رویس در ادامه با اشاره حضور دورتموند در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان، افزود: خداحافظی در پایان فصل برایم سخت خواهد بود و با این حال خوشحالم که اکنون تکلیفم مشخص شده و می توانیم به طور کامل روی بازی‌های پایانی بسیار مهمی که باید انجام دهیم تمرکز کنیم. ما هدف بزرگی را در نظر داریم و همه ما می‌خواهیم با هم به آن دست یابیم، برای انجام این کار، به تک تک هواداران باورنکردنی خود نیاز داریم.

دیدگاه تان را بنویسید