در گفت و گو با جی پلاس؛

بازگشت بسکتبالیست نامدار به تیم ملی؛ تیم بزرگتر نداشت برگشتم!

ملی پوش اسبق بسکتبال ایران گفت: با توجه به اینکه حامد حدادی در تیم ملی حضور ندارد از من خواستند کنارشان باشم و من هم در مقابل فقط خواستم شان و شخصیتم حفظ شود و غیر از این چیز دیگری نخواستم.

لینک کوتاه کپی شد

آرن داوودی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص دعوت به اردوی تیم ملی پس از گذشت چهار سال از خداحافظی خود از تیم  اظهار کرد: حدود یک ماه پیش با من صحبت شد و حتی سال پیش هم  مدارک گرفتند و نام من را برای حضور در مسابقات در لیست قرار دادند اما نشد؛ امسال گفتند اگر در این پنجره انتخابی جام جهانی بتوانم به تیم کمک کنم خیلی خوب است.

او در پاسخ به این سوال که حضور در تیم ملی فقط برای این دوره از مسابقات است یا ممکن است ادامه دار باشد تصریح کرد: در مورد این موضوع هیچ صحبتی نشده و خودم هم به آن فکر نکردم. در حال حاضر صحبت‌ها فقط برای این پنجره انتخابی جام جهانی است.  دیدگاه من به گونه‌ای است که آدم هر کمکی برای تیم ملی می تواند بکند حتی یک ثانیه نباید دریغ کند. آن زمان که من خداحافظی کردم احساس کردم نمی‌توانم کمک کنم و فرصت را به بازیکنان جوان دادم  اما الان با توجه به نبودن حامد حدادی، تیم بزرگتر ندارد و از من درخواست کردند کنارشان باشم و در مقابل من هم فقط خواستم شان و شخصیتم حفظ شود و چیز دیگری نخواستم.

 

داوودی با اشاره به شرایط کنونی تیم ملی بسکتبال گفت: در حال حاضر تیم ملی شرایط بسیار حساسی دارد و حتما باید از سه بازی یک بازی را پیروز شود. با توجه به تغییر ریاست فدراسیون، تغییر سرمربی و نسل بازیکنان باید صبور باشیم تا سال‌های آینده نتیجه حضور بازیکنان جوان را ببینیم.  سال 2009 ما تیم چین را با 20 اختلاف شکست دادیم و قهرمان آسیا شدیم بعد از آن چین چندین سال تیم جوان را وارد مسابقات کرد و نسل را تغییر داد، صبوری کرد و در نهایت در بازی‌های جاکارتا ما را شکست دادند و قهرمان شدند. ما هم اگر بخواهیم جوان گرایی کنیم نباید الان به فکر قهرمانی  باشیم و باید 4-5 سال به جوان‌ها فرصت بازی بدهیم تا بعدا نتیجه آن را ببنیم بنابراین سرمربی را نباید بکوبیم.

او در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد:  تمام تلاشم را می‌کنم به عنوان یک بزرگتر به تیم ملی کمک کنم و حتی اگر یک ثانیه هم از من به عنوان بازیکن استفاده شود سعی می‌کنم تیم ملی به هدفی که دارد برسد.

 

دیدگاه تان را بنویسید