قاسمی پس از دریافت طلای المپیک چه گفت؟

آزادکار سابق تیم ملی کشتی ایران، درباره دریافت مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن پس از ۱۰ سال صحبت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در حاشیه مراسم اهدای مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن به کمیل قاسمی که امروز (پنج‌شنبه) ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ برگزار شد، قاسمی از دریافت این مدال ابراز خوشحالی کرد و به دست آمدن این مدال را حاصل تلاش خود در آن سال‌ها دانست.

کمیل قاسمی در مراسم اهدای مدال طلای المپیک لندن بعد از 10 سال، اظهارداشت: از همه عزیزانی که در این مسیر کمک کردند تشکر می‌کنم. امیدوارم این مدال مبارک همه عزیزانی باشد که پیگیر بودند. من وقتی مردم را در کوچه و خیابان می‌دیدم بیشتر از من پیگیر بودند، امیدوارم خوشحال شده باشند.

آزادکار طلایی کشورمان در المپیک لندن درباره اینکه آیا آن زمان فکر می‌کردی تایمازوف دوپینگ کرده باشد، گفت: او کشتی‌گیر متفاوتی بود و با بقیه فرق داشت. شاید به خاطر شرایط بدنی که داشت این فکر به ذهن می‌رسید اما واقعا نمی‌دانستم به این صورت است. بعد از سالها که دوپینگ او مثبت شد دیدیم ذهنیتی که آن زمان داشتیم درست بود.

وی درباره اینکه در المپیک به تایمازوف با اختلاف 2 امتیاز باختید، عنوان کرد: آن زمان قانون کشتی به این شکل بود اگر در زمان قانونی امتیازی رد و بدل نمی‌شد کار به کلینچ کشیده می‌شد، باید خم حریف را می‌گرفتی تا کشتی ادامه پیدا می‌کرد. به صورت شانسی این اتفاق رخ می‌داد. وقتی در وقت قانونی نتیجه صفر - صفر شد در گوی شانس قرعه برای حریف در آمد و من باختم اما از نظر فنی امتیازی رد و بدل نشد.

قاسمی با ابراز خوشحالی از اینکه بعد از 10 سال به طلای المپیک رسیده، یادآور شد: هدف هر ورزشکار حرفه‌ای رسیدن به طلای المپیک است و من هم خوشحالم بالاخره بعد از 10 سال این مدال رسید. امیدوارم آنهایی که پیگیر بودند هم خوشحال باشند.

دارنده مدال طلای المپیک در پاسخ به این سوال که پیگیر پاداش مدال برنز به طلا هستی، گفت: وظیفه‌ام را سال 2012 انجام دادم و بعد از چند سال برنز به طلا تبدیل شد. امیدوارم مسئولان هم پیگیر جوایز باشند.

پدر کمیل قاسمی هم که در مراسم حضور داشت، گفت: همه ملت ایران خوشحال هستند. حق‌خوری در سال 2012 شد و با تلاش مسئولان حق به حقدار رسید که خدا را شکر می‌کنم. 

دیدگاه تان را بنویسید