جی پلاس

بسکتبال ایران در سرآشیبی سقوط

ناکامی های تیم های ملی بسکتبال در رده های سنی مختلف ادامه دارد و هیچ کدام از تیم های پایه موفق به کسب سهمیه جهانی نشدند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، بعد از ناکامی تیم ملی بسکتبال بزرگسالان در قهرمانی آسیا، تیم های ملی جوانان و نوجوانان هم از کسب سهمیه مسابقات جام جهانی باز ماندند تا سیر سقوط آزاد ایران به جمع تیم های درجه دو و سه آسیا ادامه داشته باشد. 

در تازه ترین دور از ناکامی های بسکتبال، تیم ملی جوانان ایران در نبود قدرت های آسیا از جمله استرالیا و نیوزیلند، فرصت کسب سهمیه جام جهانی را در خانه داشت که در نهایت مقابل کره جنوبی شکست خورد و این رویا به حقیقت منجر نشد. 

پیش از این نیز تیم ملی نوجوانان با حضور در مسابقات زیر 16 سال آسیا از صعود به نیمه نهایی و کسب سهمیه جام جهانی بازمانده بود. 

قبل تر که برویم، تیم ملی بزرگسالان در مسابقات کاپ آسیا مقابل اردن شکست خورد و از راهیابی به نیمه نهایی  مسابقات بازماند و عنوان جالب توجهی به دست نیاورد. 

در حال حاضر تنها امید ایران به کسب سهمیه جام جهانی بزرگسالان است که کار راحتی برای این مهم ندارد چرا که باید با تیم های ژاپن و استرالیا دیدار کند که از قدرت های آسیا هستند. 

با وجود انتخاب سعید داوری به عنوان رئیس فدراسیون بسکتبال، هنوز آینده روشنی پیش روی این رشته محبوب در ایران نیست. 

دیدگاه تان را بنویسید