گزارش جی پلاس از گروه بندی تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا/

کار سخت پرسپولیس و شهرخودرو در آسیا و راه هموارتر برای سپاهان و استقلال+ معرفی تیم ها

تیم های پرسپولیس و سپاهان در گروه های C و D لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد و تیم های سپاهان و پرسپولیس همگروه های خود را در فصل 2020 شناختند. با وجود اینکه این دو تیم سهمیه مستقیم را کسب کردند اما در گروه های به مراتب سخت تری قرار گرفتند و با توجه به حضور دو تیم عربستانی هرکدام باید در گروهشان دو بازی در زمین بی طرف انجام بدهند.

در این میان استقلال و شهر خودرو نیز که راهی پلی آف شدند برای حضور در گروه های A و B در دیدارهای حذفی به مصاف حریفان بروند.

حریفان پرسپولیس در گروه C

الدحیل قطر

این تیم در حال حاضر با 26 امتیاز در لیگ قطر صدرنشین است و هر 5 بازی آخر خود را با پیروزی پشت سرگذاشته است. این تیم در 10 بازی 8 برد و 2 تساوی داشته و هیچ باختی را تجربه نکرده است. آن ها تاکنون 21 گل زده اند و 10 گل هم خورده اند. سرمربی گری این تیم هم برعهده "روی فاریا" پرتغالی است که مدت ها به عنوان دستیار مورینیو فعالیت می کرد. پورتو، چلسی، رئال مادرید و منچستر یونایتد از جمله تیم هایی هستند که فاریا در آن ها حاضر بوده است. این تیم در فصل 2018-2017 لیگ قطر قهرمان شد. الدحیل که 10 سال با نام لخویا در رقابت ها حضور پیدا می کرد 6 بار قهرمانی لیگ را به دست آورده است. این تیم که خاطره خوشی از بازی برابر پرسپولیس ندارد و هربار با شکست برابر این تیم از لیگ قهرمانان حذف شده ، بازیکنان سرشناسی را در ترکیب دارد. بن عطیه، بسام الراوی، مهند علی، ادمیلسون، کریم بوزیاف، المعز علی، یوسف المساکنی از جمله بازیکنان نامدار الدحیل هستند.

الشارجه امارات

این تیم هم به مانند الدحیل در حال حاضر در لیگ کشورش صدرنشین هستند. شاگردان محمد عبدالعزیز که در فصل 2019-2018 هم قهرمان لیگ شدند، در حال حاضر با 6 برد و یک تساوی و کسب 19 امتیاز در لیگ امارات در جایگاه نخست قرار دارند. آن ها 19 گل زده اند و 7 گل هم خورده اند. این تیم 6 قهرمانی و 10 نایب قهرمانی لیگ امارات را در کارنامه دارد.

التعاون عربستان

التعاون هم اکنون با 6 برد، یک تساوی، 3 باخت و 19 امتیاز در لیگ عربستان در رده چهارم قرار دارد. شاگردان پائولو سرجیو 18 گل زده اند و 14 گل هم دریافت کرده اند. تفاضل +4 نشان می دهد که التعاون خط دفاع مستحکمی ندارد. آن ها در سال 2017 با استقلال هم گروه بودند و در بازی رفت 2 بر یک و بازی برگشت 3 بر یک برابر استقلال شکست خوردند.

حریفان سپاهان در گروه D

النصر عربستان

این تیم با 6 برد و 2 باخت و کسب 20 امتیاز رده دوم لیگ عربستان را به خود اختصاص داده است. النصر 13 گل زده و 3 گل هم خورده است. آن ها در لیگ عربستان 9 قهرمان و 5 نایب قهرمانی را در کارنامه دارند که با این شرایط دومین تیم پرافتخار این کشور هستند.  فواد امین، ابراهیم الحرفی، مایکون و آمرابات از جمله بازیکنان این تیم هستند. روی ویتوریا پرتغالی سرمربی گری النصر را برعده دارد.

السد قطر

السد در سال های اخیر با حضور ژاوی هرناندس ستاره پیشین تیم ملی اسپانیا و بارسلونا بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. ژاوی که چند سال در این تیم بازی می کرد حالا به عنوان سرمربی السد فعالیت می کند. آن ها دو بار قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را به دست آوردند. السد که از کادرفنی پرتغالی و اسپانیایی بهره می برد بازیکنان نامدار زیادی هم دارد. سعد الشیب، پدرو میگوئل، عبدالکریم حسن، حسن الهیدوس، گابی، بوعلم خوخی، نام تائه هی و اکرم عفیف از جمله این بازیکنان هستند.  نکته جالب توجه حضور حسن و عفیف مرد سال فوتبال آسیا در سال های گذشته در ترکیب این تیم قطر است. گابی بازیکن اسپانیایی که در  اتلتیکومادرید عضویت داشت هم در السد بازی می کند.

العین/ الزورا/ بنیادکار

از میان سه تیم اماراتی، عراقی و ازبکستانی هم که در پلی آف به مصاف هم می روند یک تیم به این گروه اضافه می شود. ابتدا الزورا و بنیادکار به مصاف هم می روند و برنده این دیدار حریف العین می شود. با توجه به قدرت العین احتمال حضور این تیم در گروه D بیش از دو تیم دیگر است.

استقلال و راه آسان در پلی آف

تیم استقلال اگر می خواهد در گروه A رقابت ها قرار بگیرد باید در دیدار پلی آف برنده باشند. برنده دیدار الفیصلی اردن و الکویت کویت حریف استقلال برای حضور در مرحله گروهی است. به نظر نمی رسد هیچ یک از این تیم ها بتوانند مشکلی را برای استقلال ایجاد کنند و اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد آبی های پایتخت می توانند در پلی آف پیروزی آسانی را کسب کنند. الوحده امارات، الشرطه عراق دو تیمی هستند که حضورشان در گروه A قطعی شده است.

 کار سخت شهر خودرو برای رسیدن به یک گروه دشوار

شهر خودرو نیز شرایطی مشابه استقلال دارد و برای حضور در گروه B باید در پلی آف رقابت کند. اما آن ها کار سخت تری نسبت به استقلال دارند. شاگردان یحیی گل محمدی ابتدا باید با برنده چنای هند و الرفاع بحرین بازی کنند و با برد احتمالی برابر این تیم در آخرین گام پلی آف باید با السیلیه قطر بازی کند که بازی سختی خواهد بود. اگر شهر خودرو بتواند دو بازی را با موفقیت پشت سربگذارد باید پای به گروهی بگذارد ک قهرمان دوره قبل یعنی الهلال عربستان حاضر است. الاهلی امارات و پاختور ازبکستان دیگر تیم های حاضر در این گروه هستند.

گروه بندی کامل رقابت های لیگ قهرمانان آسیا:

غرب آسیا

گروه A: الوحده امارات، الشرطه عراق، پلی‌آف ۴؛ الریان قطر با برنده استقلال ایران - (برنده الفیصلی اردن و الکویت کویت)، پلی‌آف ۲؛ الاهلی عربستان با (برنده لکوموتیو ازبکستان و استقلال تاجیکستان)

گروه B: الهلال عربستان، شباب الاهلی امارات، پاختاکور ازبکستان، پلی‌آف ۳؛ السیلیه قطر با برنده شهرخودرو ایران - (برنده چنای هند و الرفاع بحرین)

گروه C، الدحیل قطر، التعاون عربستان، الشارجه امارات، پرسپولیس ایران

گروه D: سپاهان ایران، السد قطر، النصر عربستان، پلی‌آف ۱؛ برنده العین امارات با (برنده بنیادکار ازبکستان و الزوراء عراق)

شرق آسیا

گروه E: یجینگ چین، چیانگرای یونایتد تایلند، پلی‌آف ۴؛ تیم چهارم ژاپن با برنده ملبورن ویکتوری استرالیا - (برنده تامپینس سنگاپور و بالی یونایتد اندونزی)، پلی‌آف ۱؛ اف.سی سئول کره جنوبی با (برنده کدا مالزی و تای پرو هنگ‌کنگ)

گروه F: اولسان هیوندای کره‌جنوبی، شانگهای شینهوا چین، پرت گلوری استرالیا، پلی‌آف ۳؛ اف.سی توکیو ژاپن با برنده پورت تایلند - (برنده نگروس فیلیپین و شان یونایتد میانمار)

گروه G: تیم دوم لیگ ژاپن، سوون سامسونگ کره‌جنوبی، گوانگجو اورگرانده چین، جوهور مالزی

گروه H: سیدنی اف.سی استرالیا، یوکوهاما ژاپن، چونبوک موتورز کره‌جنوبی، پلی‌آف ۲؛ شانگهای SIPG چین با ( برنده بوریرام تایلند و هوشی‌مین ویتنام)

 

دیدگاه تان را بنویسید