شریفی نیا: از اینکه مجری شده ام، پیشمان نیستم

ملیکا شریفی‌نیا که این روزها اجرای برنامه «کودک شو» را در تلویزیون بر عهده دارد، با وجود اینکه به گفته خود سخت‌ترین کار را تجربه کرده است در عین حال عنوان می‌کند که از تجربه اجرا پشیمان نیست.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، ملیکا شریفی‌نیا ـ بازیگر سینما و تلویزیون ـ که این روزها اجرای برنامه «کودک شو» را به عهده گرفته درباره‌ی تجربه اجرا در تلویزیون و چالش‌های حضورش به عنوان مجری در این برنامه توضیح داد: کار اجرا به نظرم سخت است و اعتماد به نفس بالایی می‌خواهد و از طرفی اعتماد به نفس را بالا می‌برد و چالش‌برانگیز است؛ چراکه باید یک صحنه را بچرخانی از طرفی هر عنصری ممکن است تو را به هم بریزد و یا کافی است یک روز حالت خوب نباشد، کاملا آن صحنه را از دست می‌دهی. از این جهت چالش بزرگی است که در هر لحظه باید تلاش کنی خودت را بالا نگه داری. به نظرم کار در تلویزیون نسبت به سینما سخت‌تر است و فداکاری زیادی می‌طلبد.

ایسنا نوشت؛ شریفی‌نیا با این حال عنوان کرد که از تجربه اجرا پشیمان نیست و گفت: البته که مجری‌گری تجربه سختی است و به نظرم سخت‌ترین کاری بود که تاکنون انجام دادم با این حال حوزه جذابی است، زمان کاری برایم مهم است که واقعا زندگی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

شریفی‌نیا درباره حوزه‌ی اجرا برای کودکان نیز توضیح داد: پیشتر مستقیم با بچه‌ها ارتباط داشتم؛ البته به صورت تنگاتنگ و مشخص نبود بلکه در کاری حضور داشتم که درباره کودکان بوده یا با عروسک‌ها در ارتباط بودم. در برنامه «کودک شو» هم با کودکان ارتباط مستقیم ندارم و بیشتر با پدر و مادرها ارتباط دارم.

 

شریفی‌نیا که بعد از اجرای پژمان بازغی به فصل جدید این برنامه دعوت شد، درباره بازخوردهای حضورش این چنین گفت: بازخوردها عالی بود و کار با این تیم را دوست دارم و مثل یک خانواده هستیم و به نظرم تیم «کودک شو» یک تیم ایده‌آل و فوق‌العاده است.

او درباره‌ی ارتباط و کار با کودکان و میزان دانشش برای اجرا در حوزه کودکان، اظهار کرد: روانشناسی هنر کودک خوانده‌ام و کار تصویرگری کتاب کودک را انجام داده‌ام، همچنین دوره‌های تربیت مربی کودک را گذرانده‌ام. از سال ۸۶ این کارها را به صورت تخصصی انجام داده‌ام و اندوخته را با خودم داشتم؛ وگرنه وارد این حوزه نمی‌شدم.

وی درباره واکنش‌ها به حضور بازیگران به عنوان مجری در تلویزیون و افرادی همچون محمدرضا گلزار، جواد رضویان و مهران غفوریان، اظهار کرد: من این نقدها را ندیده‌ام و البته نقدی که به آقای گلزار می‌شود به من ارتباطی ندارد. من بر اساس دانسته‌های خودم این جایگاه را پذیرفتم و تاکنون هم انتقادهایی را درباره خودم ندیدم. یک آدم با یکسری دانسته و علم درباره کودک اجرا می‌کند و حالا من در کنارش بازیگر هم هستم مثل این می‌ماند که من به یک نفر نقاشی یاد بدهم اما بگویند چرا یک بازیگر نقاشی یاد می‌دهد در صورتی که من اولین هنر زندگی‌ام نقاشی و گرافیک است و حالا بازیگر هم هستم در زمینه کودک هم علم کافی را دارم و به عنوان کسی که بازیگر هم هست، در حوزه اجرا هم فعالیت می‌کنم.

شریفی‌نیا در پایان خاطرنشان کرد: من انتقادی ندیدم البته می‌توانید به من بگویید که اجرایم خوب یا بد است، اما نمی‌توانید بگویید به عنوان بازیگر در یک جایگاه غلط قرار گرفته‌ام و منطبق نیست، چرا که من براساس یک آورده‌ در این جایگاه قرار گرفته‌ام و در کنارش بازیگر هم هستم.

دیدگاه تان را بنویسید