ایرج راد از گرفتاری‌های خانه هنرمندان در شب عید گفت

ایرج راد با ابراز تاسف از تنگناهای مالی خانه هنرمندان ایران گفت: حتی برای پرداخت دستمزد کارکنان مجموعه در شب عید دچار مشکل هستیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، عضو شورای عالی خانه هنرمندان ایران درباره وضعیت بودجه این خانه در آستانه سال نو گفت: پیش از این هم در خانه هنرمندان دائما دچار گرفتاری‌های مالی بوده‌ایم اما حالا این مشکل بیشتر شده است. به همین دلیل تلاش کردیم با کمک هنرمندان تجسمی قدری از این وضعیت بحرانی نجات پیدا کنیم.

ایسنا نوشت؛ راد از برپایی نمایشگاه هنرمندان بزرگ هنرهای تجسمی از تاریخ 17 تا 25 اسفندماه خبر داد و افزود: قرار است عواید فروش آثار این هنرمندان به خانه هنرمندان ایران تعلق بگیرد و در کنار آن ایده‌های دیگری هم برای بهبود این وضعیت داریم.

او یادآوری کرد: پیش از این هم شهرداری و هم وزارت ارشاد بودجه‌هایی را به خانه هنرمندان اختصاص می‌دادند و معمولا بیشترین کمک از جانب شهرداری بود، اما حالا مدت‌هاست که اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و فقط بودجه مختصری پرداخت شده است. البته بودجه تشکل‌هایی مانند خانه هنرمندان ایران، بودجه‌های مصوب نیست بلکه کمک‌هایی است که به این تشکل‌ها تعلق می‌گیرد.

راد درباره دعوت از حامیان مالی برای بازدید از نمایشگاه هنرمندان هنرهای تجسمی نیز گفت: گفت‌وگوهایی صورت گرفته و امیدواریم این اتفاق رخ بدهد تا کمی از این وضعیت بسیار اسف‌بار نجات پیدا کنیم. پرسنل خانه هنرمندان تا به حال نجابت کرده‌اند و با همه کمبودها به فعالیت خود ادامه داده‌اند ولی حالا شب عید است و همه نیازمند دستمزد هستند که امیدواریم در این زمینه اتفاق مثبتی رخ دهد.

رئیس هیات مدیره خانه تئاتر درباره وضعیت بودجه این خانه نیز توضیح داد: خانه تئاتر هم تا به حال هیچ دریافتی نداشته و وضعیت بسیار بدی را سپری می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید