آکادمی اسکار به چه فیلمی جایزه می‌دهد؟

در حالی که بسیاری از همین حالا فیلم «اوپنهایمر» را برنده جایزه اسکار بهترین فیلم می‌دانند، چند عضو آکادمی اسکار از احتمال بروز یک شگفتی در مراسم اعطای جوایز خبر می‌دهند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، درام «منطقه مورد علاقه» به کارگردانی «جاناتان گلیزر» که اقتباسی از رمان نوشته «مارتین آمیس است می‌تواند در رقابت اسکار بهترین فیلم غافلگیرکننده باشد و «اوپنهایمر» به کارگردانی «کریستوفر نولان» را شکست دهد، همانطور که به نظر می‌رسد مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها با رای دهندگان ناشناس اسکار نشان دهنده افزایش حمایت از این فیلم است.

ایسنا نوشت؛ پس از بسته شدن پنجره رای گیری برای جوایز اسکار، فاصله زمانی تا اعلام نتایج در یکشنبه هفته آینده پر از حدس و گمان‌های داغ است که بخشی از این گمانه‌زنی‌ها حاصل مصاحبه‌های ناشناس با رای دهندگان اسکار است که در آن اعضای آکادمی از چگونگی رسیدن به انتخاب های خاص خود صحبت می کنند و با انجام این کار، روشنگری زیادی در مورد شانس فیلم‌های و چهره‌ها در جوایز اسکار پیش رو ارائه می‌کنند.

در حالی که بر اساس قوانین اسکار به اشتراک گذاشتن تصمیمات رای دهندگان در هر مقطعی از جمله گفتگو با مطبوعات به‌طور ناشناس» ممنوع است اما جمع‌بندی گفتگو با اعضای آکادمی حاکی از آن است که در جوایز امسال فیلم «منطقه مورد علاقه» می‌تواند به شکل غافلگیرکننده‌ای جایزه اسکار بهترین فیلم را از آن خود کند.

«منطقه مورد علاقه» زندگی خانوادگی رودلف هوس فرمانده آشویتس (با بازی کریستین فریدل) و همسرش (با بازی ساندرا هولر) را درست در کنار این اردوگاه کشتار به تصویر می‌کشد. این درام هولوکاستی سال گذشته در جشنواره کن به نمایش درآمد و جایزه بزرگ و جایزه فیپرشی را از آن خود کرد. این فیلم در جشنواره فیلم تورنتو، تلوراید، نیویورک و لندن به نمایش درآمده و چندین جایزه از انجمن‌های سینمایی آمریکا نیز کسب کرده است.

فیلم منطقه مور علاقه
فیلم «اوپنهایمر» ساخته «کریستوفر نولان» پس از برنده شدن پنج جایزه در گلدن گلوب و متعاقبا کسب بیشترین نامزدی در جوایز اسکار، فیلم زندگی رابرت جی. اوپنهایمر خالق بمب اتمی، محتمل‌ترین برنده جایزه بهترین فیلم است و در اغلب پیش‌بینی‌ها نیز بسیار جلوتر از دیگر رقباست.

با این حال، تایید رای دهندگان ناشناس جوایز اسکار حاکی از آن است که «منطقه مورد علاقه» را باید به عنوان رقیب بسیار جدی در نظر گرفت. رای دهنده آکادمی که در هالیوود ریپورتر مصاحبه کرده اعلام کرده که به جای فیلم «اوپنهایمر» ترجیح داده به فیلم «منطقه مورد علاقه» در شاخه بهترین فیلم رای دهد، در حالی که در مصاحبه مجله ورایتی با اعضای ناشناس اسکار، دو نفر از پنج مصاحبه‌شونده به فیلم «منطقه مورد علاقه» در شاخه بهترین فیلم رای داده است و یکی دیگر از رای‌دهندگان نیز عنوان کرده از زمانی که این فیلم را تماشا کرده بسیار تحت تاثیر آن قرار گرفته است.

«منطقه مورد علاقه» با دیالوگ‌های عمدتاً آلمانی‌اش، نامزد بهترین فیلم بین‌المللی اسکار (به نمایندگی از بریتانیا) نیز شده است، جایی که شانس زیادی برای شکست دادن فیلم‌هایی مانند درام «انجمن برف» (منتخب اسپانیا) «روزهای کامل» (انتخاب شده توسط ژاپن) دارد. شانس فیلم «منطقه مورد علاقه» در شاخه بهترین فیلم پس از این عدم معرفی فیلم «آناتومی یک سقوط» برنده نخل طلای کن به عنوان نماینده سینمای فرانسه، به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

«سندرا هولر» بازیگر مشترک هر دو فیلم «آناتومی یک سقوط» و «منطقه مورد» علاقه است که برای بازی در فیلم اول در نفش زنی که به قتل شوهرش متهم شده نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن است اما برای بازی در نقش همسر فرمانده اردوگاه آشویتس در «منطقه مورد علاقه» نامزد بازیگری در شاخه نقش مکمل زن نشد. با این حال او شانس نخست کسب اسکار نقش اصلی زن است، هر چند «لیلی گلددستون» برای «قاتلان ماه کامل» و «اما استون» برای فیلم «بیچارگان» می‌تواند انتخاب غافلگیرکننده اعضای آکادمی در این شاخه باشد.

مراسم اعطای جوایز اسکار ۲۰۲۴ روز ۱۰ مارس (بامداد دوشنبه ۲۱ اسفند) در سالن دالبی تئاتر هالیوود با اجرای جیمی کیمل برگزار می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید