اعتصاب بازیگران به بازی‌های ویدیویی هم رسید

اعضای انجمن بازیگران آمریکا (SAG-AFTRA) به مجوز اعتصاب در صنعت بازی‌های ویدیویی هم رای دادند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از ورایتی، با کسب رای ۹۸.۳۲ درصد برای اعتصاب علیه ۱۰ شرکت بزرگ بازی‌های ویدیویی، ممکن است اعتصاب بازیگران گسترده‌تر شود.

در این رای‌گیری ۳۴۶۸۷ عضو به معنی ۲۷.۴۷ درصد از واجدین شرایط رای داده‌اند. در حالی که این مجوز تضمین کننده توقف کار در بخش بازی‌های ویدیویی نیست اما به مذاکره کنندگان اتحادیه اجازه می‌دهد تا در صورت لزوم اعتصاب خود را گسترده‌تر کنند.

دانکن کرابتری-ایرلند از انجمن بازیگران می‌گوید: پس از ۵ دور مذاکره، کاملاً مشخص شده که شرکت‌های بازی‌های ویدیویی مایل نیستند به طور معناداری در مورد مسایل مهمی مانند تورم، استفاده غیرقانونی از هوش مصنوعی و ایمنی مشارکت کنند.

وی ضمن اینکه گفت امیدوار است به توافقی در این زمینه دست یابند، یادآوری کرد که اگر این شرکت‌ها مایل به معامله‌ای عادلانه نباشند، ایستگاه بعدی اعتصاب خواهد بود.

رای گیری در این زمینه از ۵ سپتامبر آغاز شد و دوشنبه پایان یافت. جلسه بعدی مذاکره از سه‌شنبه آغاز می‌شود. مذاکره برای عقد قرارداد جدید با توجه به مسایلی درباره صدا، ضبط حرکت، بدلکاری و اجرا در بازی‌های ویدیویی، از اکتبر ۲۰۲۲ شروع شده بود.

پس از انتشار اخبار مربوط به این رای‌گیری، سخنگوی شرکت‌های بازی‌های ویدیویی در بیانیه‌ای گفت: با حسن نیت به مذاکره برای دستیابی به توافقی که نشان‌دهنده کمک‌های مهم به بازیگران باشد، ادامه می‌دهیم و در بیش از نیمی از پیشنهادها به توافق‌های آزمایشی رسیده‌ایم و به آینده خوشبین هستیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید