اعلام فهرست آثار جشنواره تورنتو / غیبت بازیگران و چهره‌های مطرح

در میان آثار جشنواره فیلم تورنتو ۲۰۲۳ فیلم‌هایی از الکساندر پین، ریچارد لینکلیتر، آنا کندریک، جورج سی ولف و ایتن هاوک جای گرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از ورایتی، ۲ اعتصاب صنفی مهم در هالیوود ممکن است فصل جوایز هالیوود و جشنواره‌های سینمایی را که به عنوان پیش‌درآمدی برای حضور در اسکار محسوب می‌شوند، تغییر دهد اما جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو با رونمایی از فهرست فیلم‌های خود در سال ۲۰۲۳ نشان داد تسلیم نمی‌شود و همچنان بهترین‌های سینما را گلچین کرده است.

آلکساندر پین، ریچارد لینکلیتر، کورئیدا هیروکازو و ژوستین تریه از جمله کارگردان‌های مولفی هستند که جدیدترین آثار خود را در این جشنواره به نمایش خواهند گذاشت. پین با کمدی «دارندگان» که در یک مدرسه شبانه روزی اتفاق می‌افتد با بازی پل جیاماتی، لینکلیتر با نمایش «هیت‌من» اکشن کمدی با حضور گلن پاول و آدریا آرجونا در جشنواره حضور می‌یابند و کورئیدا و تریه فیلم‌های «هیولا» و «آناتومی یک سقوط» را در جشنواره خواهند داشت که هر ۲ در جشنواره کن امسال به نمایش درآمدند و دومی برنده نخل طلا هم شد.

اولین فهرست معرفی شده جشنواره دربرگیرنده ۶۰ فیلم از ۷۰ کشور است. در عین حال نبودن اولین اکران‌های استودیوهای بزرگ مانند «تل‌ماسه ۲» یا اقتباس موزیکال «رنگ بنفش» نیز قابل توجه و به این معنی است که استودیوها زمان اکران خود را به تعویق انداخته‌اند تا تکلیف ۲ اعتصاب روشن شود.

اگر بازیگران این فیلم‌ها نتوانند به دلیل اعتصاب کار خود را تبلیغ کنند، استودیوهای فیلم نگران افتتاحیه فیلم‌هایشان خواهند شد. برخی از بازیگران در حال تلاش‌ هستند تا از انجمن بازیگران برای کارهای تبلیغاتی و مطبوعاتی فیلم‌های مستقل مجوز دریافت کنند. استودیوهای مستقل هم در حال تکاپو هستند تا برنامه‌های اکران خود را پیش ببرند.

جشنواره تورنتو از ۷ تا ۱۷ سپتامبر برگزار می‌شود و زمانی زیادی تا شروع آن باقی نمانده و از آنجا که انجمن‌های صنفی نویسندگان و بازیگران هنوز مذاکرات خود را با استودیوها از سر نگرفته‌اند، نمی‌توان به حضور بازیگران امیدوار بود.

همه اینها بدان معنا نیست که تورنتو بدون اکران‌های اول برگزار شود (حتی اگر فرش‌ قرمز این فیلم‌ها کمی کمتر از حضور افراد مشهور بهره ببرد.)

«پول احمقانه» ساخته کریگ گیلسپی از سونی با بازی ست روگن و پل دانو و همچنین چندین فیلم از نتفلیکس مانند «راستین» ساخته جورج سی وولف، «سوداگران درد» دیوید یتس و «نیاد» الیزابت چای واسارهلی و جیمی چِین هم در جشنواره خواهند بود. «فلورا و پسر» درام موزیکالی از جان کارنی که اپل آن را از ساندنس به قیمت ۲۰ میلیون دلار خرید هم در جشنواره هست. اما بسیاری از فیلم‌ها مانند «لی» با بازی کیت وینسلت در نقش عکاس الیزابت لی میلر و درام جودی کامر با عنوان «پایانی که از آن شروع می‌کنیم» بدون استودیوی سازنده‌شان وارد جشنواره می‌شوند و به دنبال نقدهای خوب برای شروع به فروش هستند.

این مجموعه همچنین شامل چندین فیلم از کارگردانانی هم است که بیشتر به خاطر کارهایشان در برابر دوربین شهرت دارند، از جمله مایکل کیتون («ناکس می‌رود»)، کریس پاین («پولمن»)، آنا کندریک («زن ساعت») و ویگو مورتنسن («مرده‌ها صدمه نمی زند»). ایتن هاوک هم جدیدترین فیلمی که کارگردانی کرده را با عنوان «گربه وحشی» که دخترش مایا هاوک در آن در نقش فلانری اوکانر رمان نویس بازی کرده، به جشنواره می‌آورد.

 

دیدگاه تان را بنویسید