محمد کاظمی روز سه شنبه در گفت گو با ایرنا اظهار داشت: به نظر می آید سخنان دکتر روحانی تا اندازه ای مردم را قانع کرده باشد.
وی با اشاره به مواضع قاطع دکتر روحانی در مقابل آمریکا افزود: در شرایط کنونی باید وحدت و انسجام را در کشور تقویت کنیم.
نماینده مردم ملایر در مجلس دهم درباره سیاست ارزی دولت نیز ابراز امیدواری کرد: با بسته ارزی ارایه شده از سوی رئیس کل بانک مرکزی و توضیحات شب گذشته رئیس جمهوری، این سیاست ها به پایین آوردن قیمت ارز منتهی شود.
کاظمی ادامه داد: بسته ارزی که توسط رئیس کل بانک مرکزی به مردم و جامعه ارائه شد، نشان می دهد که سیاست های قبلی ارزی دولت، سیاست موفقی نبوده است.
وی خاطرنشان کرد: طبق همان سیاست، میلیون ها دلار ثبت سفارش انجام دادیم و دلارهای فراوانی را به افرادی که مدعی بودند وارد کننده هستند، پرداخت کردیم.
نماینده مردم ملایر در خانه ملت ادامه داد: اما در مقابل هیچ تضمینی برای اینکه این دلارها تبدیل به کالا شود، به داخل کشور برگردد و بین مردم توزیع شود، نگرفتیم و این نقص کار دولت طی ماه های گذشته در سیاست های ارزی و پولی است.
کاظمی گفت: چنانچه بر اساس بسته جدید ارزی بانک مرکزی، برای کالاهای اساسی ارز 42 هزار ریالی اختصاص پیدا کند، در وضعیت دارو و درمان مشکلی پیش نیاید و سبد کالای مردم تامین شود، این نویدی برای مردم است که در تامین نیازهای اساسی خانواده و سبد خانوار دچار مشکل نخواهند شد و تحریم ها اثری در وضعیت آنها نمی گذارد.
نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، وارد کردن کالاهایی همچون یخچال، لوازم خانگی و وسایل جهیزیه با 42 هزار ریال و حمایت از تولید کننده داخلی را ضرورت بعدی برشمرد و افزود: اگرچه کالاهای خوراکی و دارویی نیاز اساسی مردم است، اما تامین اینگونه کالاها نیز مردم را با مشکل مواجه می کند.
کاظمی تاکید کرد: کالاهای درجه 2 و سه که ارز آزاد و شناور به آنها تعلق می گیرد و گرانتر از وضعیت و نرخ های فعلی به دست مردم می رسد، باید از سوی دولت مورد توجه قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری ایران شامگاه دوشنبه در گفت و گوی زنده تلویزیونی درباره مسایل مختلف روز کشور با مردم سخن گفت.
7528/1181
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.