سرهنگ رضا عزیزی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: انحراف به چپ نادرست سواری پراید عامل بروز این سانحه بوده است.
وی اضافه کرد: راننده پراید بر این باور بوده که موتورسوار راه را برای تردد خودروی او باز می کند اما راکب موتور سیکلت در مسیر اصلی خود تردد کرده و این سانحه رخ می دهد.
رئیس پلیس راه استان همدان بیان کرد: راکب موتور سیکلت بدون مدارک هویتی و در سر داشتن کلاه کاسکت اقدام به رانندگی کرده بود در حالیکه اگر کلاه ایمنی در سر داشت هم اینک زنده بود.
سرهنگ عزیزی گفت: جاده آورزمان در محدوده نهاوند - ملایر یکی از حادثه خیز ترین محورهای شریانی این استان محسوب می شود.
وی توضیح داد: سالانه 20 تن در این جاده حدود 35 کیلومتری جان خود را از دست می دهند که این آمار به نسبت سایر محورها بسیار بالا و نگران کننده است.
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: 90 درصد از جانباختگان سوانح جاده ای در این مسیر از اهالی و ساکنان بومی این منطقه هستند که این امر گویای بی توجهی این افراد به قوانین راهنمایی و رانندگی با وجود آشنایی کامل با این محور است.
سرهنگ عزیزی بیان کرد: با وجود اینکه استاندارد به کارگیری تیم های گشتی پلیس راه به ازای هر 50 کیلومتر یک تیم است اما سه تیم محسوس و نامحسوس در این محور 35 کیلومتری حضور دارند.
وی ادامه داد: شمار سوانح پس از تاریک شدن هوا و بازگشت تیم های گشتی به مقر افزایش می یابد هر چند هنگام حضور این تیم ها در سطح جاده هم شاهد بروز تصادف فوتی هستیم.
114 تن در سوانح درون و برون شهری سه ماهه نخست سال گذشته جان باختند که این آمار در فصل بهار امسال به 93 تن تقلیل یافت.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.