وهب مختاران روز سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: گسترش تکنولوژی موجب کمرنگ شدن فرهنگ مهارت آموزی، زبردستی و چیره دستی شده و افراد تمایلی به کسب مهارت نشان نمی دهند.
وی اضافه کرد: فرهنگ مهارت آموزی باید در سبد خانواده ها به ویژه جوانان قرار گیرد تا جایی که قبل از اشتغال دنبال کسب مهارت باشند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان اظهار داشت: یکی از معضلات کنونی جامعه، گرایش نداشتن افراد به سمت مهارت آموزی است، در حالیکه با کسب مهارت 50 درصد مسیر دسترسی به شغل طی می شود.
مختاران بیان کرد: اشتغال در حال حاضر معضل اصلی جامعه به شمار می رود در حالیکه مقوله اشتغال، اقتصاد و مهارت از هم جدا نیستند و افرایش مهارت مساوی با کسب شغل و افزایش درآمد است.
وی ادامه داد: برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی و اجرای سیاست های اقتصادی دولت نیز باید به سمت مهارت آموزی رفت.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان بیان کرد: این استان به همت مربیان توانمند و سیستم آموزشی قوی موفق به کسب رتبه چهارم کشور در حوزه مهارت شد و در این زمینه چندین مدال رنگارنگ را نیز کسب کرد.
مختاران افزود: ششم مرداد سال جاری در آخرین روز از هفته ملی مهارت در آیینی با حضور رئیس جمهوری از کارآفرینان برتر فنی و حرفه ای کشور تقدیر می شود.
وی اضافه کرد: یکی از بانوان فعال در رشته سفال این استان نیز از کارآفرینان برتر کشور است و از این فرد در این آیین تجلیل صورت می گیرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان بیان کرد: طرح آموزش زنان و بانوان سرپرست خانوار با انعقاد تفاهم نامه ای با وزارت کشور از سال گذشته آغاز شد.
مختاران افزود: اولویت فنی و حرفه ای، آموزش افراد در معرض آسیب است چون اثرات مثبت بالایی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.
وی اضافه کرد: تاکنون 850 تن از زنان سرپرست خانوار در این دوره های آموزشی شرکت کردند؛ در این راستا رشته هایی پیش بینی شده که منجر به اشتغال شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان یکی از تفاوت ها دوره های فنی حرفه ای در سال اخیر را چرخش فرمان آموزش های مهارتی از آموزش به سمت اشتغال عنوان کرد.
مختاران اظهار داشت: فنی و حرفه ای همدان دوره های آموزشی مهارتی در سکونتگاه های غیر رسمی، پادگان ها، زندان ها، شعب ثابت و سیار شهری فنی و حرفه ای، کارگاه های صنایع، اصناف، دانشگاه ها، کارگاه های عشایری و 190 آموزشگاه ها آزاد برگزار کرده است.
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های همدان در حوزه گردشگری، چرم، گردو و مبل و منبت، فنی و حرفه ای همدان برای تقویت این حوزه ها دوره های آموزشی برگزار کرده است.
مختاران توضیح داد: با توجه به برگزاری رویداد 2018 در همدان دوره ها و کلاس های آموزشی برای فروشندگان سفال برگزار شد.
یکم تیر تا پنجم مرداد ماه به نام هفته ملی مهارت نامگذاری شده است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.