حجت الاسلام پیمان زارعی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: پیش از این فراخوان حضور در این پیاده روی با نصب بنرهایی در مکان های پرتردد استان به عموم مردم اطلاع رسانی شد.
وی اضافه کرد: بیش از 600 زائر برای حضور در آیین پیاده روی نامنویسی کردند اما به علت ظرفیت ها و محدودیت های موجود توان اعزام 220 تن وجود داشت.
مسئول ستاد پیاده روی حرم رضوی در همدان بیان کرد: این مانور با الگو گرفتن از حرکت اربعین حسینی در مسیر نیشابور (قدمگاه) تا حرم رضوی صورت می‌پذیرد.
وی گفت: زائران در قدمگاه پیاده شده و مابقی مسیر تا حرم امام رضا (ع) که حدود 95 کیلومتر است را پیاده طی می کنند.
حجت الاسلام زارعی اظهار داشت: پیاده روی در این مسیر سه روز طول می کشد که یکشنبه در نخستین روز از پیاده روی زائران بخشی از مسیر را طی کردند.
وی ادامه داد: خودروهایی پیش بینی شده که در صورت خستگی و ناتوانی افراد کهنسال و ضعیف از ادامه پیاده روی و جا ماندن از کاروان، آنها را به دیگر زائران برسانند.
مسئول ستاد پیاده روی حرم رضوی در همدان افزود: در مسیر پیاده روی ایستگاه های صلواتی و مکان هایی برای استراحت پیش بینی شده است.
حجت الاسلام زارعی بیان کرد: زائران پس از حضور در حرم مطهر امام رضا(ع) یک وعده غذایی تبرکی را در رستوران واقع در مهمانسرای آستان رضوی صرف می کنند.
وی بیان کرد: زائران به مدت 2 روز در مشهد مقدس حضور دارند و پس از آن با خودروهای پیش بینی شده به همدان بازمی گردند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.