به گزارش ایرنا، علیرضا تکلو روز چهارشنبه در نخستین کارگاه آموزشی حافظه جهانی اظهار داشت: مجموعه های نسخ خطی بسیاری در دانشگاه ها، اداره ها و منازل نگهداری می شود که به دلیل شرایط نامساعد و غیراستاندارد در حال نابودی هستند.
وی خاطرنشان کرد: مرکز نگهداری نسخ خطی که ایجاد می شود، تمام استانداردها از لحاظ نور، رطوبت و شرایط نگهداری کتب قدیمی را دارا است.
تکلو گفت: این مرکز نیازمند 50 میلیارد ریال اعتبار است که مکاتبات برای تامین اعتبار با استانداری همدان صورت گرفته است.
مدیراسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور تاکید کرد: این مرکز علاوه بر خدمات دهی به نسخ خطی همدان، منطقه غرب کشور را پوشش داده و می تواند به عنوان مرکز مرجع باشد.
تکلو به آفت زدایی و گندزدایی نسخ خطی اشاره کرد و گفت: این طرح در کتابخانه ملی کشور در حال اجرا است و تعدادی از نسخ خطی همدان مانند مجموعه اوقاف و امور خیریه همدان برای اجرای این طرح به تهران ارسال شده است.
وی با اشاره به اهمیت نسخ خطی گفت: این نسخه ها بدون امکانات هزاران سال را سپری کرده و اکنون میراثی ارزشمند برای ما محسوب شده و باید به بهترین نحو نگهداری و به نسل های بعدی تحویل داده شود.
مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور به نقش رسانه ها در راستای آگاهی بخشی به صاحبان نسخ خطی برای تحویل میراث خانوادگی خود به کتابخانه ملی اشاره کرد و گفت: صاحبان نسخ خطی می توانند با حفظ مالکیت مجموعه کتاب های خطی خود را به کتابخانه تحویل دهند.
7527/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.