به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: پس از ارایه بسته پیشنهادی اتحادیه اروپا به ایران، رئیس جمهوری صراحتا اعلام کرد این بسته پیشنهادی اروپا ما را مایوس کرد.
وی با تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا در مساله برجام به دنبال وقت کشی است، افزود: در این رابطه مسئولان ما باید یک بسته پیشنهادی در یک فرصت زمانی مناسب به اتحادیه اروپا تقدیم کند تا چنانچه اروپا این پیشنهاد ایران را درباره برجام نپذیرفت، ایران با شجاعت از برجام خارج شود.
وی ادامه داد: اتحادیه اروپا مساله برجام را محرمانه کرده است، در حالیکه رئیس جمهوری گفت ما چیزی محرمانه با مردم نداریم و همه اقدامات باید با صراحت پیش برود.
حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه اتحادیه اروپا بسته شفاف، جزئی و روشنی ارایه نداد، تاکید کرد: مسئولان باید در مورد برجام از موضع قدرت وارد شوند و به مولفه های قدرت ملی خود برگردیم.
وی با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان در 26 تیرماه، این نهاد را حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام دانست و بیان کرد: نیاز است شورای نگهبان جلوی مصوباتی همچون برجام را بگیرد تا در آینده اسیر دست کشورهایی همچون آمریکا نشویم.
خطیب جمعه ملایر با اشاره به جایگاه خطیر شورای نگهبان و لزوم احترام به این نهاد مقدس گفت: تحت هیچ شرایطی شورای نگهبان نباید در کشور تضعیف شود، چراکه تضعیف شورای نگهبان، به منزله تضعیف نظام است.
حجت الاسلام برقراری همچنین خواستار حفظ حرمت و آبروی مردم و نظام از سوی شورای نگهبان شد و افزود: نیاز است شورای نگهبان درباره مصوبات مجلس شورای اسلامی دقت بیشتری داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه شورای نگهبان باید قوانین و کنوانسیون هایی همچون FATF را نیز جدی بگیرد، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در این باره نمایندگان مجلس را از قبول اینگونه قوانین و کنوانسیون هایی که از خارج دیکته می شود، پرهیز دادند.
حجت الاسلام برقراری همچنین به آغاز هفته حج اشاره و تداوم حیات اسلام را در گرو حج ابراهیمی دانست و افزود: حج مظهر وحدت و همدلی جهان اسلام و به نمایش گذاشتن قدرت جهان اسلام و برائت از مشرکان است.
وی تاکید کرد: حج ابراهیمی باید خوف و هراس و ناامیدی در دل دشمنان و امید، شوق و وحدت را در دل مسلمانان ایجاد کند که امروز این امر را نظام اسلامی احیا کرده است.
امام جمعه ملایر خطاب به حجاج ایرانی تاکید کرد: امروز که دست پلید صهیونیست ها از ناحیه وهابیت خود را نشان داده است، حجاج بیت الله الحرام باید مراقب باشند ناخواسته آب به آسیاب دشمن نریزند.
حجت الاسلام برقراری همچنین به 2 مولفه قدرت نظامی و اقتصادی ایران اشاره کرد و گفت: امروز مولفه قدرت ایران از نظر نظامی بسیار بازدارنده است و از صفر تا صد آن تولید داخل و دارای مدیریتی قوی است که از نظر اقتصادی نیز به این مولفه ها نیاز داریم.
وی با تاکید بر اینکه از نظر اقتصادی کشور نیاز به مدیریت قوی، صحیح و انقلابی دارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه دشمن به دنبال تضعیف اقتصاد کشور و ایجاد شکاف اجتماعی بین مردم است، می طلبد مردم و مسئولان در این برهه هوشیار باشند.
7528
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.