مهدی صفی خانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: یکی از اهداف صدور پروانه صید ماهی با قلاب توجه به معیشت جوامع بومی و محلی است، اما بررسی ها نشان می دهد بیشتر افراد ساکن در کنار رودخانه ها و آب های داخلی معیشت شان به این گونه جانوری گره نخورده است.
وی بیان کرد: بیشتر متقاضیان صید ماهی با هدف ورزش و لذت بردن از این تفریح سالم اقدام به دریافت پروانه می کنند.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان اظهار داشت: این افراد حتی پس از صید ماهی و گرفتن عکس سلفی و فیلم، ماهی را در داخل رودخانه رها می کنند.
صفی خانی ادامه داد: متقاضیان پروانه افراد قانونمند و از دوستداران محیط زیست هستند و کسانی که در فصل های غیرمجاز اقدام به صید ماهی می کنند، استقبال کمی در زمینه دریافت پروانه دارند.
وی گفت: صدور مجوز صید ماهی و حضور دوستداران محیط زیست در این مناطق، عرصه را برای فعالیت متخلفان تنگ می کند.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان بیان کرد: دستور العمل صدور پروانه عادی صید ماهی با قلاب در سال جاری ابلاغ شده است و علاقمندان می توانند نسبت به صید ماهی با قلاب در رودخانه ها و آب های داخلی اقدام کنند.
صفی خانی افزود: اعتبار پروانه از زمان صدور به مدت 2 ماه است و پس از پایان مهلت تعیین شده متاضیان دوباره می توانند نسبت به تمدید پروانه تا پایان دی ماه اقدام کنند.
وی توضیح داد: هر ماهیگیر در دوره 2 ماهه مجاز به دریافت 2 پروانه و بهای پروانه صید ماهی با قلاب 230 هزار ریال تعیین شده است.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان عنوان کرد: تعداد مجاز صید روزانه 10 قطعه ماهی به ازای هر پروانه است.
صفی خانی گفت: پروانه صادر شده تنها برای صید ماهی در حوزه استحفاظی استان همدان است؛ در عین حال ماهیگیری در مناطق ممنوعه آب منطقه ای، مجاز نیست.
وی بیان کرد: هر چند صید ماهی قزل آلا ممنوع اعلام شده است، اما در زیستگاه های آبی این استان شرایط زندگی این گونه ماهی وجود ندارد.
24 گونه ماهی در همدان شناسایی شده است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.