وحید علی ضمیر روز یکشنبه در نشست بررسی وضعیت فضای سبز شهری و زیباسازی سطح شهر همدان اظهار داشت: این طرح در راستای افزایش فضای سبز همدان به ویژه در مناطق محروم انجام شد.
وی بیان کرد: در راستای توسعه شهر سبز همدان نیز طی سه ماهه نخست امسال 20 هزار اصله نهال نیز بین شهروندان توزیع شد.
علی ضمیر افزود: همچنین در راستای صرفه جویی در مصرف آب در سطح پارک ها و بوستان های شهر همدان، سه هکتار چمن جمع آوری و گونه های کم آب در این مناطق کاشته شد.
وی با تاکید بر لزوم توجه به رشد و تقویت فضای سبز شهر همدان اظهار داشت: دستورالعمل اجرایی برای حفظ و جلوگیری از تخریب فضای سبز در جریان عملیات عمرانی و توسعه شهری از طرف سازمان های زیر مجموعه شهرداری تدوین شده است تا کمترین آسیب به فضای سبز شهری وارد شود.
شهردار همدان نیز در این نشست گفت: آموزش شهروندی باید سرلوحه امور توسعه مدیریت شهری به ویژه در حوزه فضی سبز باشد.
عباس صوفی افزود: یکی از سیاست های شهرداری در حفظ و توسعه فضای سبز انبوه کاری درختان در سطح فضای سبز است.
وی اضافه کرد: همچنین یکی از طرح های توسعه فضای سبز شهری ایجاد کمربند سبز شهر همدان است که در آینده ای نزدیک قابل اجراست.
صوفی خاطرنشان کرد: برای داشتن شهری ایده آل با رعایت اصول زیباسازی در تمامی فعالیت های شهرداری از جمله آسفالت معابر، رنگ آمیزی، کاشت گونه های گیاهی، تاسیسات و مبلمان شهری و نورپردازی، نقاشی دیواری، جداره سازی، المان ها و سایر بخش ها باید اصول خلاقانه و نوآورانه زیبایی سازی اعمال شود تا موجب آرامش بصری شهروندان شود.
وی یادآور شد: اصلاح و بهبود مبلمان شهری یکی از عوامل مهم در رضایتمندی است و به همین دلیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
شهرداری همدان از اسفندماه سال گذشته تاکنون بیش از 6 میلیون بوته گل، درختچه و درخت را در سطح پارک ها، میادین و بلوارهای سطح شهر کاشته است.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.