به گزارش ایرنا، سید سعید شاهرخی روز چهارشنبه در دیدار با سفیر ارمنستان در تهران اظهار داشت: استان همدان و ظرفیتهای بی نظیرش موجب شد تا در سال 2018 میلادی به عنوان پایتخت گردشگری برگزیده شود.
وی با اشاره به برگزاری اجلاس سازمان گردشگری کشورهای آسیایی در شهریور ماه در همدان گفت: این میزبانی و دیگر برنامه های بین المللی تدارک دیده شده می تواند جهش اقتصادی برای همدان به دنبال داشته باشد.
شاهرخی از سفیر ارمنستان در تهران خواست از مراکز صنعتی و گردشگری همدان بازدید کرده و همدان را به هموطنان خود به خوبی معرفی کند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان از ملایر و لالجین به عنوان 2 شهر جهانی یاد کرد و گفت: ملایر به عنوان برند مبل و منبت شناخته شده و لالجین شهرجهانی و مرکز اصلی تولید سفال است.
شاهرخی به ظرفیتهای مراکز علمی همدان و قابلیت تبادل و تعامل علمی با کشورهای همسایه اشاره کرد و افزود: همدان در عرصه های کشاورزی و معدنی نیز پتانسیل های خوبی دارد.
** بهبود تراز اقتصادی ایران و ارمنستان هدف اصلی است
رئیس اتاق بازرگانی همدان نیز با اشاره به شباهتهای موجود بین همدان و شهرهای ارمنستان گفت: این شباهتها می تواند صنعت توریسم را در کشور ایران تقویت کند.
علی اصغر زبردست با بیان اینکه همدان با سابقه 500 ساله در پایتختی تمدن های گوناگون از ظرفیتهای ویژه ای در بخش گردشگری برخوردار است، اضافه کرد: انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا بسیار شایسته است.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ارتباط خوبی با ارمنستان دارد، تاکید کرد: عمق بخشی به مراودات اقتصادی مورد تاکید است.
زبر دست یادآورشد: همدان زمینه مثبتی در عرصه گردشگری دارد و از این طریق باید تراز اقتصادی همدان را با ارمنستان بهبود بخشیم.
رئیس اتاق بازرگانی همدان با اشاره به محصولات راهبردی همدان مانند کشمش ، سیر و سیب زمینی گفت: ارمنستان با توجه به موقعیت جغرافیایی می تواند واسطه صادرات ایران به اروپا باشد.
وی همچنین به وجود 24 نوع تنوع معدنی در همدان اشاره کرد و افزود: انتظار داریم ارمنستان در زمینه فرآوری و صادرات مواد معدنی به اروپا همدان را یاری کند.
سفیر ارمنستان در تهران به همراه رایزن های اقتصادی و فرهنگی امروز به همدان سفر کرده و از نزدیک با پتانسیل های اقتصادی و صنعتی این استان آشنا شد.
همدان از ابتدای سال میزبان سفرای کشورهای چک، غنا و ارمنستان بوده است.
7527/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.