به گزارش ایرنا، محمدناصر نیکبخت روز یکشنبه در نشست اعضای کارگروه اشتغال استان همدان، افزود: بانک مرکزی باید با توجه به تاکیدات و دستورات رئیس جمهوری در حمایت از تولید توجه داشته باشد.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی و در سال حمایت از کالای ایرانی، باید اشتغال را حمایت کنیم، افزود: به گفته مدیرعامل این کارخانه، کیان کرد تا 15 روز آینده تعطیل می شود و این به معنی بیکاری 270 کارگر و ایجاد مشکل برای خانواده های آنهاست.
شرکت کیان کرد ملایر مدت ها به دلیل قرار گرفتن در لیست سیاه بانک مرکزی، در تامین سرمایه در گردش با چالش مواجه شده و حقوق کارگران آن ماه ها به تعویق افتاده بود که با پیگیری های استاندار همدان، این مشکل سال گذشته حل شد.
سال گذشته بانک صنعت و معدن 1.5 میلیون یورو تسهیلات ارزی برای حل مشکلات شرکت کیان کرد پرداخت کرد تا با تامین سرمایه در گردش شروع به کار کند.
همچنین به دلیل اختلافی که بین سرمایه گذار شرکت کیان کرد و بانک سرمایه وجود داشت، نام سرمایه گذار شرکت به عنوان بدهکار بانکی ثبت و در لیست سیاه بانک مرکزی قرار گرفت.
همین امر موجب شد تا سرمایه گذار شرکت کیان کرد نتواند برای تکمیل این واحد صنعتی تسهیلات دریافت کند، در حالیکه این شرکت برای تکمیل واحد صنعتی نیاز به تسهیلات ارزی دارد و با حضور استاندار همدان پرداخت این تسهیلات تصویب شده است.
شرکت کیان کرد یکی از واحدهای بزرگ صنعتی ملایر است که سال 94 به دلیل وجود مشکلات مالی و سرمایه در گردش، به مدت حدود یک سال تعطیل بود و با پیگیری های نمایندگان ملایر و مسئولان استانی و شهرستانی اوایل سال گذشته به چرخه تولید بازگشت.
شرکت کیان کرد از سال 77 با ظرفیت تولید سالیانه 6 هزار تن به عنوان نخستین شرکت تولید کننده پارچه استخوان بندی تایر در ایران فعالیت می کند.

*** مذاکره سرمایه گذاران پتروشیمی با بانک صنعت و معدن
استاندار همدان همچنین با بیان اینکه بانک صنعت و معدن در استان همدان طرح های بزرگی را حمایت کرده است، افزود: مقرر شده که هفته آینده سرمایه گذاران شرکت پتروشیمی جدید همدان با مسئولان بانک صنعت و معدن مذاکره کنند.
وی ادامه داد: بانک صنعت و معدن کمک به اقتصاد مقاومتی را دغدغه خود و کمک به اشتغال و تولید را وظیفه خود می داند و این بانک کمک های بزرگی را به توسعه و صنعت استان همدان کرده است.

***رسانه ها در اطلاع رسانی پیشگام هستند
نیکبخت با بیان اینکه نقد سازنده و اطلاع رسانی شرایط توسعه و پیشرفت را فراهم می کند، افزود: رسانه ها و خبرنگاران همدان به خوبی در کنار ما هستند و در اطلاع رسانی و توسعه استان نقش اساسی دارند.
استاندار همدان با تاکید بر اینکه اشتغال و سرمایه گذاری دو هدفی است که با جدیت دنبال می شود، افزود: در همه کارگروه های اشتغال استان به طور یقین شرکت می کنم؛ چراکه برایم اشتغال اولویت دارد.
نیکبخت گفت: همدان در سالجاری میلادی میزبان 2 رویداد مهم بین المللی است که با توجه به انتخاب این استان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا، میزبان 500 عضو از بیش از 150 کشور وابسته با سازمان جهانی گردشگری و همچنین میزبان وزرای خارجی 34 کشور آسیایی در سال جاری میلادی هستیم.
وی از مدیرعامل بانک صنعت و معدن برای شرکت در رویدادهای آسیایی و بین المللی همدان 2018دعوت کرد و افزود: درخواست دارم دستور دهند اسپانسری این رویدادها توسط بانک صنعت و معدن مطالعه شود.

***اجرای 143 طرح بزرگ در کشور
مدیرعامل بانک صنعت و معدن ایران نیز در این جلسه گفت: 143 طرح متوسط و متوسط به بالا در کشور با اشتغالزایی برای 34 هزار نفر توسط بانک صنعت و معدن در حال اجراست.
علی اشرف افخمی افزود: این بانک آماده حمایت از طرح های بزرگ است و برای شعبه همدان اعتباراتی در نظر گرفته شده تا با صلاحدید رئیس شعبه به طرح های تولیدی اختصاص یابد.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: امکان حضور در بازارهای بین المللی و بهبود کسب و کار وجود دارد و سرمایه اصلی ما اعتمادسازی و اعتباری است که برای کار ایجاد می شود.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.