به گزارش ایرنا معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر در آیین افتتاح این طرح ها اظهار داشت: با توجه به مشکل کم آبی در کشور، تغییر الگوی کشت و اجرای آبیاری نوین برای استفاده درست و بهینه از آب اولویت کنونی است.
سعید کتابی افزود: در این راستا دولت اعتبارات و تسهیلات بسیار خوبی را در اختیار کشاورزان قرار داده تا با تغییر سیستم آبیاری از سنتی به صنعتی از هدر رفت آب جلوگیری کنند.
وی با بیان اینکه دولت در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و همچنین تسهیلات بخش کشاورزی بسیار خوب عمل کرده است ادامه داد: باید با مدیریت صحیح و کارآمد مشکلات کم ‌آبی را مدیریت کرده تا بتوانیم بازده خوبی از کشاورزی داشته باشیم.
کتابی با تاکید بر اینکه با استفاده از تسهیلات باید بخش کشاورزی شهرستان را مدرن و به روز کنیم بیان کرد: ملایر با دارا بودن جایگاه بسیار خوبی در بخش کشاورزی استان همدان، سهم خوبی در جذب تسهیلات این حوزه دارد.
مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر نیز گفت: 9 طرح کشاورزی در این شهرستان افتتاح و یا عملیات اجرایی تعدادی از آنها در هفته جهاد کشاورزی آغاز شد.
علی مروت امیری ادامه داد: از این تعداد عملیات اجرایی پنج طرح لایروبی قنات در روستاهای سنگ سفید، حسین آباد ناظم، داویجان، پیرمیشان و گرجایی آغاز شد.
وی افزود: 2 طرح پرورش استخر ماهی در روستای ازناو با اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون ریال و روستای ورچق با 800 میلیون ریال و 2 طرح آبیاری بارانی در روستاهای آرته بلاغ و دهنوآورزمان به ترتیب با اعتبار یک میلیارد و 350 میلیون ریال و 2 میلیارد و 400 میلیون ریال افتتاح شد.
امیری بیان کرد: یکی از اقدامات ایجاد استخرهای پرورش ماهی در کنار قنات است تا از این طریق بتوانیم هم قنات را نگهداری کرده و هم سرانه مصرف ماهی را در روستاهای این شهرستان افزایش دهیم.
وی افزود: آمادگی لازم برای ارائه تسهیلات به روستاییان را داریم تا در کنار قنات هایی که آب دارند، تسهیلات گرفته و درآمدی برای پرورش ماهی داشته باشند.
وی با بیان اینکه اجرای آبیاری نوین یکی از اولویت های جهاد کشاورزی است بیان کرد: بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات برای آبیاری نوین در استان همدان در نظر گرفته شده که از این میزان 200 میلیارد ریال آن سهم شهرستان ملایر است و محدودیتی در پرداخت تسهیلات نداریم.
به گزارش ایرنا، سطح زیر کشت باغ های شهرستان ملایر 21 هزار و 318 هکتار، سطح اراضی کشت های یکساله در بخش آبی و دیم 60 هزار و 710 هکتار و آیش 37 هزارو 318 هکتار است.
سالانه بیش از 500 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید می شود که بیشترین میزان تولید محصولات در بخش باغی است.
2087/7528
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.