معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان روز دوشنبه در نشست برنامه ریزی میزبانی بیست و نهمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر سراسر کشور در همدان افزود: در این دوره از مسابقات، در مقطع ابتدایی 2 هزار و 242 نفر از دانش آموزان و مربیان آنها در قالب 97 تیم و در مقطع متوسطه اول، یک هزار و 488 نفر از دانش آموزان در قالب 106 تیم شرکت می کنند.
سید سعید شاهرخی با بیان اینکه این رویداد، همدان را مورد توجه همگان قرار می دهد و بر رونق بخش های دیگری همچون گردشگری و اشتغال نیز اثرگذار است، ادامه داد: اغلب دانش آموزان شرکت کننده در این رقابت ها در سفر بعدی خود با خانواده در همدان حضور می یابند و سفیران گردشگری همدان در معرفی جاذبه های تاریخی و باستانی این استان هستند.
وی با اشاره به درگذشت حجت‌ الاسلام و المسلمین احمد احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز گفت: این شخصیت برجسته، فردی بود که تمام خلقیات و صفات یک عالم بزرگوار را دارا بود و درگذشت ایشان ضایعه بزرگی برای مردم این استان است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان تاکید کرد: در چارچوب بزرگداشت این عالم ربانی، یکی از اماکن آموزشی استان همدان به نام آیت الله احمدی نامگذاری شود.

*** میزبانی همدان از 3261 دانش آموز دختر در مسابقات دانش آموزی
معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان همدان نیز در این نشست گفت: در بیست و نهمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزی در رشته های ورزشی توپی، تبریز برای میزبانی پنج هزار دانش آموز پسر و همدان برای میزبانی سه هزار و 261 دانش آموز دختر انتخاب شدند.
عبدالله جعفری افزود: استان همدان متعهد شده است در مدت 45 روز آتی با استفاده از ظرفیت های خود برای میزبانی این مسابقات در چهار رشته ورزشی توپی شامل فوتسال، بسکتبال، هندبال و والیبال در 2 مقطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول آماده شوند.
وی ادامه داد: 20 تا 26 تیرماه امسال دانش آموزان مقطع ابتدایی و 28 تیرماه تا سوم خردادماه در مقطع متوسطه اول با یکدیگر به رقابت می پردازند.
معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان همدان اظهار داشت: امسال برای نخستین بار نرم افزار (اپلیکیشن) کاملی برای این مسابقات طراحی شده و در فضای مجازی منتشر می شود.
به گزارش ایرنا، بیش از 264 هزار دانش‌آموز در 19 شهرستان، ناحیه و منطقه استان همدان در 2 هزار و 594 مدرسه تحصیل می ‌کنند و 31 درصد از دانش آموزان استان در مناطق روستایی و 69 درصد در مناطق شهری مشغول به تحصیل هستند.
1181/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.