آیت الله غیاث الدین طه محمدی شامگاه چهارشنبه در سومین سالگرد جانباز شهید مختاران اظهار داشت: این شهید گرانقدر بسیار انسان با ادب، با اخلاص و با معرفت بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شهید مختاران در اوج درد و زخم های به جا مانده از دفاع مقدس اما بسیار صبور و آرام بود.
آیت الله طه محمدی در ادامه تاکید کرد: رمضان ماه خودسازی و تربیت است بنابراین باید از این فرصت مغتنم برای ساختن وجود خود بهره گرفت.
امام جمعه همدان با تاکید بر استفاده بهتر از شب های قدر گفت: برخی عنوان می کنند که چرا فردی به نام امیر المومنین (ع) به این میزان در قلب ها محبوب است و امت ها به آن عشق می ورزند.
آیت الله طه محمدی ادامه داد: محبت این امام آنقدر در قلب ملل مختلف جهان رسوخ کرده که یک دانشمند مسیحی به نام جرج سمعان جرداق کتاب 'الامام علی صوت العدالة الانسانیه' را نوشت.
وی افزود: به گفته این دانشمند مسیحی علت به شهادت رساندن حضرت علی(ع) در محراب عبادت این بود که طاقت عدل و عدالت این انسان والا را نداشتند.
به گزارش ایرنا حاج علی اکبر مختاران پدر شهید محمد مختاران از مبارزان انقلابی و عضو هیات موسس سپاه پاسداران در همدان بود که به دلیل بیماری در 16 خرداد سال 94 به لقا الله پیوست.
این چهره انقلابی در روزهای مبارزه با رژیم ستم شاهی فروشگاه قنادی خود را که از این محل کار و روزی کسب می کرد برای حمایت از انقلابیان فروخت و هزینه کرد.
این رزمنده پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز دوشادوش دیگر همرزمان شهیدش برای حضور در دوره های چریکی عازم فلسطین شد و آموزش های لازم را در کنار شهید چمران فرا گرفت.
این جانباز دفاع مقدس به علت حضور مکرر در جبهه های حق علیه باطل در کنار سرداران شهید نظیر چمران، همت، شهبازی، متوسلیان، شاه حسینی و نیکومنظر در نهایت مجروح و شیمیایی شد و در چند نوبت به منظور مداوا به کشور آلمان اعزام شد.
این مجروح جنگی بعد از تحمل چندین سال بیماری در سن 72 سالگی به همرزمان شهیدش پیوست و پیکر پاک آن در کنار فرزندش محمد که در سال 65 در گردان غواصان و در عملیات کربلای 4 شهید شده بود به خاک سپرده شد.
شهید محمد مختاران فرزند این مرحوم نیز در 16 اسفند ماه سال 47 در همدان متولد شد و دانش آموز دوم دبیرستان در رشته علوم انسانی بود که در قالب گروههای بسیج در جبهه ها حضور یافت و در چهارم دیماه سال 65 در منطقه اروند رود شهد شهادت نوشید.
پیکر این شهید پس از سالها دوری در فروردین ماه سال 76 در عملیات تفحص شناسایی شد و در گلزار شهدای شهر همدان آرام گرفت.
استان همدان در دوران دفاع مقدس هشت هزار شهید، 17 هزار جانباز و یک هزار و 500 آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
استاندار همدان و نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در سومین سالگرد شهید حاج علی اکبر مختاران حضور داشتند.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.