سرهنگ پاسدار مرتضی سیاهوشی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران دیدار شماری از معلمان این استان با رهبر معظم انقلاب ، دیدار با امام جمعه، عطر افشانی گلزار شهدا، نواختن زنگ سپاس معلم ، اهدای شاخه گل به معلمان و اعزام به راهیان نور را از برنامه های هفته معلم برشمرد.
وی اضافه کرد: همچنین سه بازارچه در مدارس همدان با هدف حمایت از کالای ایرانی گشایش می یابد تا بتوان فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی را در بین دانش آموزان ترویج داد.
وی نشست هیات اندیشه ورز، نشست های بصیرتی و روشنگری، کارگاه آموزشی آشنایی با سواد رسانه ای و شرکت فرهنگیان در جشنواره موبایلی را از دیگر برنامه های این هفته دانست.
مسئول بسیج فرهنگیان سپاه همدان با عنوان اینکه تکریم استاد احترام به علم است گفت: احترام به معلم را همه باید در فضای فرهنگی جامعه و در ذهن مردم تشدید کنند.
سرهنگ سیاهوشی اضافه کرد: تکریم مقام معلم و بزرگداشت او به معنی واقعی، آثار مثبتی را در فرهنگ جامعه و تعلیم و تربیت می گذارد.
وی افزود: مساله تعلیم و تربیت در منطق اسلام به معنی زندگی بخشیدن به فرد و جامعه است اما در تمدن مادی معیار ارزش گذاری معلم قابلیت تبدیل فعالیت های او به وجه نقد است.
مسئول بسیج فرهنگیان سپاه همدان با تاکید بر اینکه نگاه به معلم باید اسلامی باشد اظهارکرد: در این رویکرد شاگرد در برابر استاد در اوج ادب، سپاسگزار و خضوع قرار دارد.
وی ادامه داد: وظیفه اصلی یک معلم آماده کردن زمینه ظهور است همچنین منزلت معلم در تاثیر گذاری وی در مرز تاریخی و مرز بندی فرهنگ یک ملت است.
استاد شهید آیت الله مطهری در 13 بهمن 1298 هجری شمسی در فریمان واقع در 75 کیلومتری مشهد مقدس در یک خانواده اصیل روحانی چشم به جهان گشود.
وی ساعت 22.20 دقیقه شامگاه سه شنبه یازدهم اردیبهشت ماه سال 1358 در حالی که از یکی از جلسات فکری سیاسی بیرون آمده بود مورد هدف گلوله جنایتکاران قرار گرفت و به شهادت رسید.
مجموعه آثار نام یک مجموعه کتاب 28 جلدی است که تمامی کتاب‌های شهید مرتضی مطهری در آن به صورت موضوعی دسته بندی و منتشر شده است.
سالروز شهادت این شهید گرانقدر به نام روز معلم نامگذاری شده است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.