حبیب معصومی روز یکشنبه در نشست خبری هفته سلامت در پاسخ به خبرنگار ایرنا بیان کرد: آمار متوفیان سوانح رانندگی همدان در سال 96 نسبت به یکساله 95، پنج نفر کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: شدت سوانح در معابر درون شهری این استان بسیار بیشتر از جاده ها است به گونه ای که بیشتر سوانح درون شهری همدان منجر به مرگ می شود.
وی درباره شائبه مرگ مصدومان سوانح رانندگی در حین انتقال یا در بیمارستان توضیح داد: عوامل مستقر در آمبولانس اورژانس صلاحیت درمانی ندارند و نمی توانند فوت مصدوم را تائید کنند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی همدان اضافه کرد: آنها در صورت محرز شدن جمود نئشی می توانند مرگ فرد را تائید کنند در غیر اینصورت ملزم به انتقال مصدوم به بیمارستان هستند.
معصومی اضافه کرد: عوامل اورژانس مکلف به انجام اقدامات پیش بیمارستانی یا سی.پی.آر هستند و تنها پزشک می تواند مرگ مصدوم را تائید کند.
وی ادامه داد: بیشتر مواقع مصدوم سوانح رانندگی که با آمبولانس اورژانس به مرکز درمانی منتقل می شود در صحنه تصادف و پیش از انتقال فوت کرده است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی همدان گفت: با این وجود مرگ اینگونه مصدومان تحت عنوان حین انتقال به بیمارستان یا در بیمارستان ثبت می شود در حالیکه واقعیت ندارد.
معصومی اضافه کرد: خدمات پیش بیمارستانی اورژانس در چند سال گذشته توسعه یافته است و هم اینک با وجود توسعه راه ها و افزایش شمار مسافرت ها، مصدومان 98 درصد سوانح رانندگی را پوشش می دهد.
وی تاکید کرد: عوامل دیگری نظیر کیفیت راه، نوع خودرو و سنی که یک فرد اقدام به دریات گواهینامه رانندگی می کند نیز در بروز سوانح فوتی موثر است.
به اعتقاد وی کارخانه سازنده خودرو سواری پراید و مرجعی که گواهینامه صادر می کند نیز باید در قبال عملکردشان پاسخگو و مسئول باشند تا بتوان آمار سوانح فوتی را کاهش داد.
استان همدان دارای 55 پایگاه امدادی اورژانس است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.