به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی محیط زیست همدان، جواد نوری اظهر افزود: یک هزار و 500 دست جلیقه ضد گلوله، همراه با نصب دوربین روی پیراهن به سازمان حفاظت محیط زیست تحویل داده شد که 27 عدد به استان همدان رسید.
وی افزود: با توجه به مسلح بودن شکارچیان غیرمجاز احتمال درگیری با محیطبانان زیاد است و حتی در برخی موارد این افراد با سلاح گرم به سمت محیطبان ها شلیک می کنند.
فرمانده یگان اداره حفاظت محیط زیست همدان بیان کرد: برای پیشگیری از بروز آسیب به محیطبانان در درگیری با شکارچیان غیرمجاز، سازمان حفاظت محیط زیست خرید جلیقه ضد گلوله را در دستور کار قرار داد.
نوزی اظهر اضافه کرد: در راستای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی قرارداد خرید تجهیزات با شرکت های ایرانی امضا و تمامی جلیقه ها توسط شرکت های داخلی تولید شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: با استفاده از جلیقه های ضد گلوله، شاهد حفظ بهتر محیطبان ها و حفاظت دقیق تر از مناطق حفاظت شده باشیم.
شامگاه جمعه سیزدهم مرداد سال 91 محیطبان عبداله یاری مسئول منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر واقع در استان همدان به ضرب گلوله شکارچیان غیرمجاز به شهادت رسید.
همدان دارای 6 منطقه حفاظت شده و 11منطقه شکار ممنوع است؛ همچنین طبق مطالعات صورت گرفته در سه دهه اخیر، 40 گونه پستاندار، 181گونه پرنده، 43 گونه خزنده، 39گونه ماهی و چهارگونه 2زیست در این استان شناسایی شده است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.