به گزارش ایرنا محمد کاظمی شامگاه شنبه در نشست با اعضای هیات مدیره بازار مبل ملایر اظهار کرد: به طور قطع صنعت مبل و منبت ملایر در کنار مزیت ها و استعدادهای گردشگری و طبیعت گردی این شهرستان اصلی ترین گام برای جذب سرمایه و درآمدزایی به ویژه در رویداد همدان 2018 است.
وی تاکید کرد: با توجه به ثبت ملایر به عنوان شهر ملی منبت، باید برای برندسازی و شناسنامه دار کردن این صنعت گام برداریم.
کاظمی ادامه داد: علامت و برند مشخصی باید روی تولیدات صنعت مبل و منبت ملایر حک شود که نشان دهد حاصل دسترنج هنرمندان این شهرستان است.
وی توسعه صادرات مبل و منبت را یکی از ضرورت های این صنعت برشمرد و افزود: لازم است از طریق فضای مجازی، تبلیغات گسترده و افزایش کیفیت تولیدات در این حوزه تلاش کنیم.
وی بر لزوم تشکیل تعاونی مبل و منبت و تشکیلاتی منسجم تاکید کرد و بیان کرد: چنانچه فعالان شاغل در این صنعت عضو این تعاونی شده و حق عضویت خود را پرداخت کنند، این صنعت بهره اقتصادی خوبی به دنبال دارد و تا حدودی مسایل و مشکلات مالی این صنعت حل می شود.
نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم با تقدیر از تلاش های دست اندرکاران در برگزاری نخستین جشنواره مبل و منبت، ثبت ملی مبل و منبت ملایر را حاصل زحمات فعالان این صنعت عنوان و بیان کرد: در رویداد همدان 2018 باید چهره شهر به مبل و منبت تبدیل شود.
کاظمی خواستار نصب المان مبل و منبت در ورودی های شهر ملایر شد و افزود: از اعتبار همدان 2018 می توانیم برای ساخت و نصب این المان استفاده کنیم.
وی بیان کرد: کارزار تبلیغاتی شهریور ماه امسال در استان همدان برگزار شود که گردشگری، فروش مبل و منبت و صنایع دستی در کنار آن نیز وجود دارد و تاکید کردیم این برنامه در ملایر برگزار شود.
کاظمی خطاب به فعالان صنعت مبل و منبت ملایر تاکید کرد: این موضوع باید به طور حتم پیگیری شود تا با برگزاری این کارزار تبلیغاتی دوباره جشنواره تابستانی مبل و منبت تکرار و ملایر بار دیگر روی آنتن رسانه ملی برود.
وی یادآور شد: شرط برگزاری این کارزار تبلیغاتی در ملایر این است که پذیرش مسافران و گردشگران در هتل ها و مسافرخانه های این شهرستان به صورت نیم بها باشد.
وی گفت: پیگیر ایجاد کارخانه چوب و تولید پارچه مبل در راستای تکمیل چرخه تولید این صنعت در شهرستان هستیم که تحقق تمامی این اقدامات و حل مشکلات این صنعت در گرو تشکیلات منسجم است.
وی با تاکید بر اینکه چهره شهر برای رویداد همدان 2018 باید تغییر کند و زمینه برای این رویداد در ملایر مهیا است، اظهار کرد: ساختمان پلاک 17 ملایر محلی مناسب برای برگزاری نمایشگاه مبل و منبت همزمان با این رویداد بین المللی است.
کاظمی خواستار افزایش کیفیت تولیدات مبل و منبت ملایر برای جلوگیری از لطمه به این صنعت شد و گفت: به طور قطع یکی از راه های تحقق شعارهای ملی همچون اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی، حمایت از اینگونه تولیدات است که دولت نیز باید حمایت بیشتری از این صنعت داشته باشد.
ملایر دارای بیش از چهار هزار کارگاه مبل و منبت است که بیش از هشت هزار هنرمند به صورت مستقیم و بیش از 25 هزار تن به صورت غیرمستقیم در این صنعت فعالیت می کنند که سال گذشته به عنوان شهر ملی منبت در کشور ثبت شد.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.