مسعود ملکی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: نوروز امسال اکثر نقاط کشور شاهد افزایش گردشگر داخلی بود و تلاش های مستمر شرکت سیاحتی علیصدر همدان نیز به رشد چشمگیر گردشگران داخلی و بازدیدکنندگان نوروزی از این غار شگفت انگیز منجر شد.
وی افزایش گردشگر داخلی را راهکاری برای کاهش سفرهای خارجی و جلوگیری از خروج ارز در کشور دانست و گفت: رشد گردشگر داخلی به نوعی جهاد اقتصادی و حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی و معرفی خدمات ایرانی است.
ملکی ادامه داد: شرکت سیاحتی علیصدر در حوزه گردشگری با آماده سازی زیرساخت ها و بهره وری فعالیت خود را دنبال کرد و در بهمن و اسفند سال گذشته، فعالیت هایی نظیر شرکت در نمایشگاه بین المللی تهران، پخش زنده برنامه ها از آنتن صدا و سیما و ارائه تبلیغات محیطی در بزرگراه های تهران موجب شد بیشترین بازدید کننده های نوروزی غار علیصدر از استان تهران باشد.
وی ادامه داد: رویداد همدان 2018 و انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا، مصاحبه ها و اطلاع رسانی های انجام شده و همکاری مطبوعات و رسانه ها کمک کرد تا در نوروز 97 رشد چشمگیر گردشگری در استان همدان رقم بخورد و بیشتر از میانگین رشد گردشگر در سطح کشور باشد.
معاون گردشگری شرکت سیاحتی غار علیصدر همدان بیان کرد: در ایام نوروز در مجموعه علیصدر همدان با توجه به استقبال چشمگیر گردشگران، از ظرفیت کامل پارکینگ های غار علیصدر استفاده شد و ظرفیت اقامتگاه های محدوده غار علیصدر تکمیل شد که برای جبران آن از ظرفیت شهرستان های اطراف استفاده شد.
ملکی با بیان اینکه برای افزایش رضایتمندی گردشگران نوروزی، برنامه های فرهنگی در محوطه علیصدر اجرا شد، گفت: در این چارچوب ویژه برنامه های نوروزخوانی تدارک دیده شد که با استقبال خوب مسافران روبرو است.
وی یادآور شد: ساعت بازدید از غار علیصدر در ایام نوروز از 6 صبح تا زمان استقبال گردشگران تعیین شده بود و کارکنان این مجموعه در سه شیفت فعال بودند و برای رفاه گردشگران در برخی روزها بازدید از غار تا پاسی از شب ادامه داشت.
گفتنی است؛ طبق آخرین آمار اعلام شده از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، بیش از 101 هزار نفر در تعطیلات نوروز امسال از غار علیصدر همدان دیدن کردند و این درحالیست که در مدت مشابه سال قبل حدود 61 هزار و 250 نفر بازدید کننده از این مجموعه گردشگری ثبت شده است.
استان همدان که در دامان کوه الوند پهنه گسترانیده با تمدن سه هزار ساله از کهن‌ ترین شهرهای جهان است و در سال 85 با مصوبه مجلس شورای اسلامی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران معرفی شد.
این استان با دارا بودن آثار تاریخی و باستانی ارزشمندی همچون تپه هگمتانه، کتیبه های گنجنامه، آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، گنبد علویان و جاذبه های طبیعی همچون غار علیصدر هم‌ اکنون به عنوان پنجمین شهر گردشگری کشور شناخته می‌ شود.
استان همدان دارای بیش از یک هزار و 800 اثر تاریخی و توریستی شناسایی شده است که یک هزار اثر استان همدان ثبت ملی شده است
1181/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.