یدالله روحانی منش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جوان حدود 20 ساله ای به علت بدهی مالی چند روزی در زندان به سر می برد که خانواده این فرد سراسیمه از حضور فرزندشان در زندان برای دریافت مشاوره به ستاد دیه استان مراجعه کردند.
وی اضافه کرد: پس از مشاوره های صورت گرفته، مادربزرگ این زندانی که پیشتر برای عزیمت به خانه خدا نام نویسی کرده بود، از این سفر معنوی صرفنظر کرده و هزینه آن را برای آزادی نوه اش صرف کرد.
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان تاکید کرد: شهروندان باید در تعهد مالی به میزان دارایی و درآمد خود توجه داشته باشند تا بتوانند در مدت زمان تعیین شده بدهی های مالی را پرداخت کنند.
روحانی منش اضافه کرد: در بیشتر مواقع پرداخت نکردن یک بدهی هر چند اندک، چند خانواده را درگیر کرده و برای آنها مشکل ایجاد می کند.
وی مثال زد: در پرونده ای به علت ناتوانی فرد در پرداخت بدهی 100 میلیون ریالی چند خانواده که آشنا و فامیل بودند با همدیگر درگیر شده و به علت پرخاش و درگیری، این اتفاق موجب کدورت و قطع رابطه آنها می شود.
مدیرعامل ستاد دیه استان همدان تاکیدکرد: شهروندان نسبت به پرداخت دیون و بدهی های مالی باید احساس وظیفه کنند همچنین پایبند به عمل به تعهد و پرداخت به موقع بدهی باشند.
روحانی منش اضافه کرد: بی توجهی به پرداخت مطالبات و بدعهدی موجب کاهش روحیه گذشت و جوانمردی و کمک به هم نوع در جامعه می شود.
به گزارش ایرنا، سال گذشته با همت خیران نیک اندیش 268 زندانی جرایم غیرعمد استان همدان با مجموع بدهی حدود 205 میلیارد ریال آزاد شدند.
همچنین 233 زندانی جرائم غیرعمد با کمک خیران استان در 11 ماهه سال جاری آزاد شدند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.